dijous, 29 de setembre del 2016

Esquerra demana al govern que valori i ens informi sobre la Festa Major de Santa Helena 2016

A fi de conèixer la valoració i incidència del desenvolupament de la Festa Major d’estiu 2016 de Cabrils.

Formulem les següents preguntes a la regidoria de Festes:

  1. Valoració global de la Festa Major d’estiu.
  2. Previsió inicial en que s’ha complert i en que s’ha desfasat i en què i per què?.
  3. S’ha recavat la incidència de públic, així com l’opinió i valoració del veïns de Cabrils.
  4. Incidència mediàtica i incidència en la presència de públic de la comarca.
  5. Convenis de col·laboració i models de contracte amb empreses de serveis.
  6. Propostes d’adequació per a noves edicions.
  7. Memòria econòmica:
  • Detall de les partides d’on s’ha assignat en el pressupost municipal.
  • Detall del pressupost inicial i en quins conceptes i partides van justificar l’augment i aprovació en el Ple del mes de juliol 2016.
  • Preveuen per l’edició de 2017 el manteniment de la partida pressupostària modificada a mig curs. En quins conceptes?
  • Detall inversió econòmica de l’Ajuntament de Cabrils i d'altres administracions.
  • Detall cost dels espectacles  i del muntatge i desmuntatge de l’escenari, llum i so,..
  • Detall costos de personal, funcions i en quins conceptes (salaris, hores extres,...).
  • Detall costos per actuació (recursos humans, músics,...)
  • Recursos humans i costos del màrqueting publicitari.

La resposta a les preguntes relacionades i altres que considerin i permetin una informació i valoració més detallada i complerta facilitant la transparència de l’acció de govern, hem sol·licitat ens siguin donades per escrit com a molt tard quinze dies abans del ple ordinari del mes de novembre.

Esquerra pregunta al govern sobre la campanya institucional "Saps el què costa?"

El govern de Cabrils ha engegat una campanya informativa "Saps el què costa?" efectuada per la Regidoria de Participació, Transparència, i Regeneració institucional que es pot consultar a través de la web de l’Ajuntament. A fi de conèixer amb major profunditat la campanya, ERC Cabrils ha realitzat una sèrie de preguntes al govern:


  1. Han portat al Ple l’aprovació de la campanya Saps el què costa?
  2. En cas contrari que ho justifica. Segueix els criteris d’una administració transparent i col·laborativa que diuen defensar a la regidoria?
  3. Quin és el detall del projecte amb els seus objectius, metodologia, cronograma, temes a desenvolupar, resultats esperats, sistema d’avaluació, contrast de la incidència entre els sectors directa i indirectament afectats.
  4. Què motiva que s’hagi iniciat amb instal·lacions esportives.
  5. Previ han parlat i acordat el missatge amb les entitats afectades.
  6. Com valoren com s’ha rebut en les entitats afectades.
  7. Pensen que la campanya tal com està enfocada permetrà una conscienciació dels usos de les instal·lacions.
  8. Per què centren la campanya únicament en els aspectes econòmics.
  9. Pensen que les entitats que en fan ús no tenen prou cura de les instal·lacions, que justifiqui fer una acció unilateral per part de la regidoria?
  10. Tenen previst ressaltar els beneficis socials de l’acció esportiva i afavorir la participació i/o implicació de l’esport entre la població jove, pel que fa a la salut, els valors que es desenvolupen en aquestes entitats?

Hem sol·licitat que la resposta detallada a les preguntes relacionades que facilitin la transparència de l’acció de govern, ens siguin donades en format escrit i amb data màxima quinze dies abans del ple del mes de novembre 2016.

Des d’ERC valorem la importància de donar a conèixer el cost econòmic dels serveis que gestiona el consistori, d’acord amb la recapta dels impostos recaptats. Ens sembla convenient:

  • Que les accions siguin acordades el més àmpliament possible per garantir l’eficàcia d’aquestes accions i siguin compartits els objectius i resultats a assolir.
  • Que aquestes accions posin en valor els beneficis socials.

dimecres, 28 de setembre del 2016

Ordre del dia del ple ordinari de setembre 2016 de l'Ajuntament de Cabrils

El proper dijous 29 de setembre de 2016 a les 20:00 es realitzarà un nou ple ordinari a la Sala de sessions de l’Ajuntament de Cabrils amb el següent:

ORDRE DEL DIA

1.- Aprovar l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària de data 28 de juliol de 2016.

I. Part resolutiva de la sessió.

2.- Dictamen d’aprovació del nomenament del senyor Julián Gómez Coll com a Jutge de Pau substitut de Cabrils.
3.- Dictamen d’aprovació provisional de la modificació de l’Ordenança fiscal núm. 27, que regula la taxa per la prestació dels serveis d’ensenyaments especials en establiments municipals.
4.- Dictamen d’aprovació definitiva del Compte General de la Corporació corresponent a l’exercici 2015.
5.- Dictamen d’aprovació del reconeixement de crèdits per al pagament de la part proporcional de la paga extraordinària corresponent a l’exercici de 2012.
6.- Dictamen d’aprovació inicial de l’expedient de modificació de pressupost número 41 del Pressupost Municipal de 2016.
7.- Dictamen d’aprovació de concessió de drets funeraris al cementiri municipal de Cabrils.
8.- Donar compte de l’informe de tresoreria municipal sobre el compliment de la llei de morositat corresponent al segon trimestre de 2016.

II. Part no resolutiva de la sessió.

9.- Mocions d’urgència.
10.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcaldia i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió ordinària.
11.- Precs i preguntes.

Esquerra li sol·licita al govern que valori i faci balanç del MUSICAB d'enguany

MUSICAB. Foto de El Punt-Avui
A fi de conèixer el desenvolupament del Festival MUSICAB de Cabrils els mesos d’estiu de 2016 i, un cop tancada l’edició actual, ERC Cabrils ha sol·licitat al govern faci balanç del MUSICAB responent una sèrie de preguntes.

Esquerra entén que és important posar sobre la taula tota la informació en referència al MUSICAB, que ens ha de permetre a nosaltres i la resta de veïns i veïnes valorar l'aposta que ha fet el govern de Cabrils i els beneficis que ens aporta socialment aquest esdeveniment cultural gràcies a la inversió realitzada.

1. Qui és el model i objectius del nou projecte de Festival respecte a edicions anteriors.
2. Quina valoració global fa el govern de la I edició del festival MUSICAB.
3. Quina va ser la previsió inicial del govern. En què s’ha complert, en què s’ha desfasat i per què?.
4. S’ha recavat la incidència de públic, així com l’opinió i valoració del veïns i veïnes de Cabrils? Amb quins resultats?.
5. Quina ha estat la incidència mediàtica i en la presència de públic de la comarca.
6. Quina ha estat la incidència del hashtag del Festival i nombre i localització dels retwits
7. Quina ha estat la incidència i resultats de l’oferta gastronòmica.
8. Quins convenis de col·laboració i contracte s'han realitzat amb empreses de serveis?.
9. Quines són les propostes d’adequació per a noves edicions?
10. Éstà prevista una oferta ampliable a nous sectors socials d’incidència (música àrab, rap,...) per les noves edicions?
11. Memòria econòmica.
12. Detall de les partides d’on s’ha assignat en el pressupost municipal.
13. Detall de la inversió econòmica de l’Ajuntament de Cabrils.
14. Detall d’ingressos per suports institucionals o publicitaris.
15. Detall ingressos per venda d’entrades diferenciats per (venda avançada i en finestreta).
16. Detall del cost de la plataforma per internet. Quina ha estat la despesa de gestió quan es comprava a finestreta? Qui se n'ha fet càrrec?
17. Detall de l’estat del cost de muntatge i desmuntatge de l’escenari a la Plaça de l’Església.
18. Detall cost de muntatge i desmuntatge de l’escenari, llum i so a l'Arboretum.
19. Detall costos de personal i voluntaris, funcions i en quins conceptes (salaris, hores extres, obsequis, etc.).
20. Detall costos i beneficis per espectacle (recursos humans, espai, músics,...)
21. Detall del nombre de venda d’entrades i d’entrades repartides gratuïtament i col·lectius beneficiats. En base a quin criteri s’ha efectuat?
22. Recursos humans i costos del màrqueting publicitari (Videos, anuncis,...). A qui s'han encarregat?

Esquerra sol·licita al govern que ampliï la informació com estimi convenient a fi de fer més entenedores les explicacions que aporti, facilitant la transparència de l'acció de govern. Així mateix sol·licitem que siguin donades per escrit com a mínim 15 dies abans del ple de novembre 2016.

dimarts, 27 de setembre del 2016

Esquerra sol·licita al govern de Cabrils un informe sobre el seu pla de transparència

En un escrit de resposta a un correu enviat pel Tècnic de la Regidoria de Transparència i Regeneració Institucional de l’Ajuntament de Cabrils als regidors, incidíem en la importància de disposar d’un informe de l’acció de govern en aquest àmbit. És en aquest sentit ERC Cabrils ha sol·licitat a la regidoria un informe detallat que contempli entre altres aspectes els següents elements: 

1.-Pla detallat del Pla d’Actuació previst durant la legislatura. 
2.-El Pla/informe, tenen previst portar-ho a debat i aprovació del Ple? 
3.-En cas contrari que ho justifica. Segueix els criteris d’una administració transparent i col·laborativa que diuen defensar a la regidoria. 
4.-Quin és el detall del projecte amb els seus objectius, metodologia, cronograma, temes a desenvolupar, resultats esperats, sistema d’avaluació, contrast de la incidència entre els sectors directa i indirectament afectats. 
5.-Quins indicadors s’han dut a terme per valorar la transparència a l’ajuntament de Cabrils 
6.-Quina avaluació i metodologia han efectuat sobre els serveis que ofereix l’ajuntament. 
7.-Quina avaluació i metodologia han efectuat de l’acció de govern. 
8.-L’acció de la Regidoria ha permès la implicació i una visió comuna amb altres regidories, l’equip tècnic i amb els grups de l’oposició. Quina? 

A fi de poder analitzar i aclarides les respostes detallades a les preguntes relacionades que facilitin la transparència de l’acció de govern, hem sol·licitat que ens siguin lliurades per escrit i com a molt tard, quinze dies abans del ple ordinari del mes de novembre 2016.