divendres, 23 de novembre del 2012

El teu projecte és el nostre projecte. Vota ERC-Catalunya Sí el 25N

Si encara no tens clar quina és l'opció que has de votar, seu i dedica 8' 45'' a mirar el resum de l'acte central de campanya d'Esquerra-Catalunya Sí, al BCN Teatre Musical, l'antic palau d'esports del carrer Lleida de Barcelona.  

Som gent com tu, que estimes el teu país, que volem arribar amb tothom, sense deixar ningú enrera. Volem una Catalunya independent que permeti al nostre govern gestionar els nostres recursos propis per a fer polítiques socials que millorin el benestar de totes les famílies. Un projecte d'avui per demà, per tu, pels teus fills, pels teus nets, un projecte per tothom. Un nou país. 

Els propers anys seran decisius per assolir el nostre objectiu col·lectiu, és per això que el teu vot avui és tant important. Si creus que el teu projecte és el nostre projecte, diumenge 25N, vota ERC-Catalunya Sí, vota la llista que encapçala l'Oriol Junqueras a les eleccions al Parlament de Catalunya.


ERC-CxC-AM proposa a la resta de grups municipals la modificació del ROM

dret a la informació
El passat dilluns 19 de novembre, el grup municipal d'ERC-CxC-AM va proposar a la resta de grups municipals una modificació del ROM, el Reglament Orgànic Municipal, que regula el règim organitzatiu i del funcionament dels òrgans municipals, l’articulació dels drets i els deures dels membres de la Corporació, la dels drets d’informació i de participació ciutadana i la de determinats aspectes administratius i de procediment de l’organització municipal.

Aquesta modificació vol fer més transparent i àgil l'accés a la informació del consistori, la còpia de documents per l'estudi i control dels regidors al govern i també la difusió d'informació als veïns/es de Cabrils. ERC-CxC-AM ha convidat a la resta de grups a consensuar un text a partir de la proposta que hem presentat com segueix:

MOCIÓ PER LA MILLORA DE LA TRANSPARÈNCIA DE L'AJUNTAMENT DE DE CABRILS (3)

La millora de la gestió i la transparència de l'administració pública ha de ser un dels objectius principals dels governs locals. És una obligació cap als veïns i veïnes de Cabrils i cap als seus representants, elegits per sufragi universal, l'accés a la informació per a exercir lliurement les tasques per les quals han estat escollits, vetllar per el bon govern i la correcta gestió dels recursos públics.

Es per això que el grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya – Consens x Cabrils – AM proposa al ple els següents acords:

Primer: Modificar l'article Article 41. Dret a la informació del ROM, on diu

“Quan la sol·licitud impliqui l’elaboració d’un nou document, com informes, relacions, llistats o qualsevol altre de naturalesa anàloga, la seva autorització tindrà caràcter discrecional, i el seu termini de contestació es decidirà per l’alcaldia en funció de les característiques del document a elaborar.”

per “Quan la sol·licitud impliqui l’elaboració d’un nou document, com informes, relacions, llistats o qualsevol altre de naturalesa anàloga, el seu termini de contestació serà de com a màxim el període de temps entre plens ordinaris.”

Segon: Modificar l'article Article 42. Informació d'accés directe del ROM, on diu:

“Els membres de la corporació tindran accés directe als expedients administratius i documentació municipal, no requerint autorització prèvia en els següents casos:

1.- Quan exerceixin funcions delegades i la informació es refereixi a assumptes propis de la seva responsabilitat.

En aquest supòsit, el personal al servei de la Corporació encarregat de la seva custòdia, haurà de facilitar la seva consulta.

2.- Quan es tracti d’assumptes inclosos en l’ordre del dia de les sessions dels òrgans col·legiats, dels quals formin part, sempre que aquestes hagin estat convocades.

En aquest supòsit, aquesta documentació estarà a disposició de tots els membres de la Corporació en les dependències de la secretaria municipals en els termes assenyalats en l’article 98 d’aquest reglament.

3.- Quan es tracti de la consulta dels llibres oficials de resolucions de l’alcalde o dels òrgans unipersonals de govern dels organismes autònoms municipals; de llibres d’actes del ple, de la junta de govern local, dels òrgans col·legiats dels organismes autònoms municipals i de les juntes generals i dels consells d’administració de les societats mercantils de capital o control municipal.

4.- Quan es tracti de la consulta de Butlletins o Diaris Oficials de legislació, bibliografia, ordenances i reglaments municipals que es trobin en vigor, així com d’estatuts reguladors dels organismes autònoms municipals, de societats mercantils de titularitat o control municipal, d’organitzacions supramunicipals de caràcter públic de les quals l’Ajuntament formi part i de qualsevol altre tipus d’associacions, fundacions o organismes, públics o privats, en el govern dels quals intervingui l’Ajuntament de Cabrils.

5.- Quan es tracti de documents o arxius de lliure accés públic.

En aquests darrers supòsits, aquesta documentació estarà a disposició de tots els membres de la corporació en les dependències de la secretaria municipal.”

per “Els membres de la corporació tindran accés directe a tots els expedients administratius i documentació municipal, no requerint autorització prèvia, excepte en els recollits en l'article 43 del ROM.

En aquest supòsit, el personal al servei de la Corporació encarregat de la seva custòdia, haurà de facilitar la seva consulta i còpia.”

Tercer: Modificar a l'Article 43. Informació l'accés de la qual està sotmesa a autorització del ROM, on diu:

“Quan el coneixement o la difusió de la informació pugui vulnerar el dret constitucional a l’honor, la intimitat personal o familiar o la pròpia imatge.”

per “Quan el coneixement o la difusió de la informació pugui vulnerar el dret constitucional a l’honor, la intimitat personal o familiar o la pròpia imatge si el sol·licitant no és membre del consistori.”

Quart: Modificar l'Article 44. Dret a obtenir còpies dels documents municipals del ROM, on diu:

“El dret a accedir als antecedents, dades i documents municipals en general portarà implícit el dret a obtenir còpies d’aquests quan es tracti de documentació de lliure accés.

Quan es tracti de documentació per a l’accés de la qual es requereixi prèvia autorització, el lliurament de còpies constituirà una facultat discrecional de l’alcaldia.

En ambdós casos, la petició s’haurà d’efectuar per escrit o verbalment, en el punt corresponent de les sessions de les diferents comissions informatives.”

per: “El dret a accedir als antecedents, dades i documents municipals en general portarà implícit el dret a obtenir còpies d’aquests quan es tracti de documentació de lliure accés o que requereixi autorització prèvia.

En ambdós casos, la petició s’haurà d’efectuar per escrit o verbalment, en el punt corresponent de les sessions de les diferents comissions informatives.”

On diu: “Les sol·licituds de còpies hauran de ser resoltes en el termini d’un mes, bé de forma tàcita, mitjançant el seu lliurament, bé de forma expressa, mitjançant resolució, en els casos de denegació, entenent-se desestimada la petició si transcorre aquest termini sense que els peticionaris hagin estat notificats de la resolució adoptada, excepte que es tracti de documentació de lliure accés, en el qual cas s’entendrà estimada.”

per: “Les sol·licituds de còpies hauran de ser resoltes en el termini d’un mes, bé de forma tàcita, mitjançant el seu lliurament, bé de forma expressa, mitjançant resolució, en els casos de denegació, haurà de ser notificat expressament, sinó serà considerat estimat.”

Cinquè: Modificar l'Article 102. Publicitat de les sessions del Ple on diu:

“Malgrat això, amb caràcter excepcional, el ple, previ acord de la majoria absoluta del nombre legal dels seus membres, adoptat a proposta de qualsevol d’ells, podrà declarar secret el debat i votació d’aquells assumptes que siguin susceptibles d’afectar els drets fonamentals de les persones relatius a l’honor, a la intimitat i a la pròpia imatge, reconeguts per l’article 18.1 de la Constitució.” afegint “i existeixi un requeriment judicial a aquest efecte”

On diu: També es podran celebrar les sessions del ple a porta tancada quan raons d’ordre públic, degudament motivades, així ho aconsellin, previ acord adoptat a aquest efecte, a proposta de qualsevol dels seus membres, per la majoria absoluta del seu nombre legal.”

per: “També es podran celebrar les sessions del ple a porta tancada quan raons d’ordre públic, degudament motivades, així ho aconsellin, previ acord adoptat a aquest efecte, a proposta de qualsevol dels seus membres, per la majoria de 2/3 del seu nombre legal.

On diu “Les sessions del ple seran gravades, a l’efecte de constància i elaboració de l’acta, quedant les gravacions sota la custòdia del secretari/a de l’Ajuntament, que les destruirà un cop es produeixi l’aprovació de l’acta corresponent.”

per: “Les sessions del ple seran gravades, a l’efecte de constància i elaboració de l’acta, quedant les gravacions sota la custòdia del secretari/a de l’Ajuntament, que seran lliurades a l'arxiu municipal un cop es produeixi l’aprovació de l’acta corresponent. Els regidors podran demanar-ne còpia en qualsevol moment a partir de la finalització del ple. Els plens estaran a disposició de tots els veïns i veïnes en format digital a través del web del consistori de manera que sigui de fàcil accés a partir del dilluns següent del ple i hi romandrà disponible indefinidament.”

I eliminar el paràgraf: “Exceptuant el supòsit anterior, tant els mitjans de comunicació social, com els regidors i regidores i el públic assistent a la sessió, tindran prohibit efectuar gravacions d’imatge i so sense la prèvia i discrecional autorització de l’alcaldia.”

Cabrils, 19 de novembre de 2012

Aquest text està negociant-se amb la resta de formacions per a presentar-lo conjuntament al ple de l'ajuntament i de la revisió tècnica de la secretaria d'intervenció del consistori, a qui li hem demanat el seu assessorament.