Dijous dia 30 de maig de 2013, a les 20:30h, al saló de plens de l'ajuntament de Cabrils es va realitzar el ple ordinari del mes de maig. Com cada ple, ERC-CxC-AM fa públic "el perquè de tot plegat", una justificació del nostre vot durant la sessió.
1.- Aprovar l’esborrany de les actes de la sessió plenària ordinària de data 28 de març de 2013 i de la sessió plenària extraordinària de 18 d’abril de 2013
ENS ABSTENIM. El portaveu del grup municipal d'ERC-CxC-AM, Xavier Viudez, no va estar present al darrer ple ordinari per motius personals. Donat que no hi va participar i que tampoc se li ha facilitat a dia d'avui de la còpia digital del ple que va sol·licitar amb la seva convocatòria, no pot doncs emetre cap tipus de judici sobre el contingut de l'acta.
ENS ABSTENIM. El portaveu del grup municipal d'ERC-CxC-AM, Xavier Viudez, no va estar present al darrer ple ordinari per motius personals. Donat que no hi va participar i que tampoc se li ha facilitat a dia d'avui de la còpia digital del ple que va sol·licitar amb la seva convocatòria, no pot doncs emetre cap tipus de judici sobre el contingut de l'acta.
ENS ABSTENIM. El portaveu del nostre grup va facilitar a la secretaria d'intervenció la nostra intervenció. No ha estat incorporada de forma complerta. S'ha informat a secretaria d'intervenció de l'errada i s'assumeix.
I. Part resolutiva de la sessió
2.- Dictamen que proposa la modificació núm. 2/2013 de la plantilla de personal laboral i funcionari de la corporació
VOTEM A FAVOR. El govern ens ha presentat la plantilla modificada per adaptar-la tant als acords aprovats durant aquest any per ple. Es tracta de places de promoció interna d'administratiu i les tres places de vigilant de la policia local cobertes a reconvertir.
Una sentència del Jutjat contenciós administratiu N.11 de BCN va comunicar la fermesa d'una sentència del 03/12/2013 contra l'acord de Junta de Govern i posterior desestimació de recurs per la contractació d'un bidell (auxiliar d'instal·lacions) durant la legislatura passada. La sentència obliga al consistori a repetir el procés de selecció des de la darrera i única prova pràctica, i per tant deixa en provisionalitat a la persona que va guanyar la plaça.
Ja fa temps que tenim coneixement de les dificultats que el personal de l'ajuntament té per compaginar les tasques de consergeria de les escoles, el nou pavelló del futur institut i el CC La Fàbrica. Això ha provocat certes disfuncionalitats i queixes d'algunes associacions de Cabrils. Tanmateix, la llei d'Estabilitat Pressupostària establia que no es podia contractar personal nou a les corporacions si no es reunien certes condicions de les quals en la nostra opinió se n'ha abusat. El govern vol tramitar la nova plaça per la urgència de necessitats del servei. Aquest ús continuat d'aquest recurs, ha fet que la plantilla de personal de l'ajuntament vagi creixent. Algun cas pot estar justificat, però altres han estat per la mala planificació, per justificar projectes sense una clara limitació en el temps.
Tot i així estimem que en aquest cas es justifica la necessitat.
3.- Dictamen que proposa l’aprovació inicial de les Normes i Instruccions de funcionament del servei de recàrrega de vehicles elèctrics
VOTEM A FAVOR. El govern de Cabrils ens va explicar a la comissió informativa que considerava aquesta instal·lació com a pilot per a fomentar l'ús de cotxes elèctrics. La realitat però és que segons manifestacions del Sr. Oriol Gil, al parc automobilístic de Cabrils hi ha només “dos o tres” cotxes amb aquestes característiques. El regidor d'ERC-CxC-AM va sol·licitar el passat 27/05 còpia de l'informe e justificació tècnica i econòmica de la instal·lació del punt de recàrrega de vehicles al qual ha tingut accés el dia del ple. De l'anàlisi es conclou que el cost per l'ajuntament és zero. Es tracta d'una permuta parcial d'un projecte de l'empresa de manteniment de l'enllumenat públic, inclòs en les clàusules de millora del contracte, però que no inclou el manteniment de la instal·lació. Aquesta és una mancança important del projecte que el govern no ha considerat donat que qualsevol mal ús, o bretolada anirà a càrrec del consistori.
VOTEM A FAVOR. El govern de Cabrils ens va explicar a la comissió informativa que considerava aquesta instal·lació com a pilot per a fomentar l'ús de cotxes elèctrics. La realitat però és que segons manifestacions del Sr. Oriol Gil, al parc automobilístic de Cabrils hi ha només “dos o tres” cotxes amb aquestes característiques. El regidor d'ERC-CxC-AM va sol·licitar el passat 27/05 còpia de l'informe e justificació tècnica i econòmica de la instal·lació del punt de recàrrega de vehicles al qual ha tingut accés el dia del ple. De l'anàlisi es conclou que el cost per l'ajuntament és zero. Es tracta d'una permuta parcial d'un projecte de l'empresa de manteniment de l'enllumenat públic, inclòs en les clàusules de millora del contracte, però que no inclou el manteniment de la instal·lació. Aquesta és una mancança important del projecte que el govern no ha considerat donat que qualsevol mal ús, o bretolada anirà a càrrec del consistori.
Donat que l'ús serà de 1h 30 min. Diaris com a màxim, i el parc que tenim és tant reduït es justifica sobradament que no es cobri res de moment, el cost és tendint a zero sobre el pressupost de l'ajuntament i permet una promoció d'aquest tipus de vehicles.
S'han detectat altres punts febles, les clàusules del procés administratiu permet per exemple que l'administració tardi 3 mesos a respondre una sol·licitud d'accés al servei. Confiem que no s'allargui tant. En general és una bona iniciativa però que cal polir.
4.- Dictamen que proposa l’aprovació provisional del nou Reglament de la Comissió de seguiment i control del contracte de concessió administrativa de complex esportiu municipal amb piscina coberta de Cabrils
VOTEM A FAVOR. En el ple del 18/07/2012 vam votar a favor en l'antic redactat. Donat que no hi ha canvis substancials.
VOTEM A FAVOR. En el ple del 18/07/2012 vam votar a favor en l'antic redactat. Donat que no hi ha canvis substancials.
5.- Dictamen que proposa l’aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança de Convivència Ciutadana
EN CONTRA per coherència amb el nostre vot durant el seu debat i aprovació en el ple del 29 de setembre de 2011. En aquesta modificació no modifica substancialment l'ordenança municipal. Coarta per exemple la llibertat d'una comunitat de veïns, si hi ha un acord entre ells de dibuixar un mural a la seva façana. Cal demanar permís a l'ajuntament. En canvi permet que un grafiti racista pugui romandre visible durant més d'un any en una paret sense que pugui ser retirat quan atempta a principis bàsics de les persones. La nostra filosofia continua sent la de no posar normes allí on no hi ha conflicte. Una excessiva reglamentació no és un valor.
EN CONTRA per coherència amb el nostre vot durant el seu debat i aprovació en el ple del 29 de setembre de 2011. En aquesta modificació no modifica substancialment l'ordenança municipal. Coarta per exemple la llibertat d'una comunitat de veïns, si hi ha un acord entre ells de dibuixar un mural a la seva façana. Cal demanar permís a l'ajuntament. En canvi permet que un grafiti racista pugui romandre visible durant més d'un any en una paret sense que pugui ser retirat quan atempta a principis bàsics de les persones. La nostra filosofia continua sent la de no posar normes allí on no hi ha conflicte. Una excessiva reglamentació no és un valor.
6.- Dictamen que proposa l’aprovació provisional de la modificació de l’Ordenança Fiscal número 21, que regula la taxa per prestació de serveis en cementiris locals, conducció de cadàvers i altres serveis fúnebres de caràcter local.
VOTEM A FAVOR. Després del procés de licitació d'aquest servei, els preus no s'han vist modificats a excepció del tercer epígraf que fa referència a les inhumacions i exhumacions, el trasllat de despulles, la col·locació i/o extracció de làpides i complements i finalment, un apartat de diversos (pintar façanes, reparacions interiors o recollida de runa).
VOTEM A FAVOR. Després del procés de licitació d'aquest servei, els preus no s'han vist modificats a excepció del tercer epígraf que fa referència a les inhumacions i exhumacions, el trasllat de despulles, la col·locació i/o extracció de làpides i complements i finalment, un apartat de diversos (pintar façanes, reparacions interiors o recollida de runa).
Fora bó incorporar en la situació de crisis actual un text que per permetés una certa flexibilitat d'aquestes taxes per a persones amb greus dificultats econòmiques com han fet alguns ajuntaments, un exemple és el de Canet de Mar:
Tot i que en el plec de condicions, com es pot llegir als acords de Junta de Govern un text semblant es recull, a l'ordenança no es fa explícit. És important que els veïns de Cabrils sàpiguen que davant una situació d'emergència, les costes d'enterrament d'un familiar seu serien parcialment o totalment cobertes pel concessionari. Alcaldia ha manifestat però que en una ordenança fiscal aquests punts no s'han de contemplar. És un criteri amb el qual no estem d'acord. Altres ajuntaments ho informen i permeten al familiar o persona que es fa càrrec de la persona morta conèixer les condicions no només de pagament sinó també els serveis als quals poden acollir-se en cas de necessitat.
7.- Donar compte dels informes d’intervenció i tresoreria municipals sobre el compliment de la Llei de morositat a l’Ajuntament de Cabrils
No se'ns ha facilitat la informació, hem fet un prec per a que se'ns proporcioni còpia dels expedients en el moment que s'inclou un nou punt a l'ordre del dia del ple. Avui ens obliga a tornar a demanar-ho. Alcaldia s'avé a facilitar-nos-ho sense.
8.- Donar compte del Decret d’alcaldia núm. 272/2013, de data 5 d’abril de 2013
No se'ns ha facilitat la informació.
II. Part no resolutiva de la sessió
9.- Mocions
Es presenten dues mocions d'urgència, una d'ERC-CxC-AM i l'altra d'ICV-EiA. A laa primera, la Moció en defensa del català a la Franja de Ponent i per la supressió de les denominacinons LAPAO i LAPAPYP de la llei de Llengües d'Aragó, s'hi han afegit altres formacions del consistori. A la segona, la Moció exigint la retirada del projecte de llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMCE), ens hi hem afegit. Totes dues han estat APROVADES amb el nostre VOT A FAVOR.
10.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcaldia, i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió