El Reglament de Participació Ciutadana (aprovat en sessió plenària del 28 gener 2010) va ser consensuat amb els diferents grups municipals que formaven part del consistori la passada legislatura. El tractament dels òrgans de participació, Consell consultiu del poble de Cabrils (capítol 3), va ser àmpliament comentat amb la ciutadania en seminaris i reunions a La Fàbrica i, finalment, en una última reunió el 16 de desembre de 2009 es va acordar el redactat que figura en els articles 22 a 25 del citat Reglament.
Aquest òrgan ofereix la possibilitat que representants de la ciutadania es puguin reunir amb els polítics i tècnics municipals per debatre temes i qüestions públiques que afectin al nostre poble. El seu dictamen, segons preveu la llei, no és en cap manera vinculant. I més encara: ja que és un òrgan no obligatori per a municipis petits, la seva creació és potestativa per part de l’alcalde o alcaldessa.
Hem de sentir-nos contents que es posi en marxa el procés de constitució del nostre Consell. La legislatura passada amb la proximitat de les eleccions i el gran perill que això significava de polititzar aquest òrgan que, per altra banda, s’ha de renovar cada quatre anys coincidint amb les eleccions, aconsellava ajornar la seva posta en marxa.
Que quedava per fer? Doncs una vegada definit el nombre de membres que en poden formar part i la seva composició, les seves funcions i els eixos principals del seu funcionament, s’haurà de procedir a escollir els seus membres amb el procediment que es determini (per sorteig, per votació, obrint un procés de presentació de candidatures, etc.) i amb posterioritat caldrà elaborar un reglament de règim intern que s’haurà d’aprovar per ple.
Aquests temes estava previst que es treballessin, bàsicament, mitjançant el web de l’ajuntament fent aportacions i debatent en un portal de nova creació. El resum es presentaria en una reunió presencial i s’actuaria en conseqüència.
Cal tenir ben present que estem davant d’una eina que ens permetrà renovar la democràcia amb el foment d’una major participació ciutadana, condicionant la relació entre governants i governats, influint en el contingut i qualitat de la informació entre ajuntament i poble i condicionant el debat públic, http://www.blogger.com/img/blank.gifla seva riquesa i el seu contingut. Però no hem d’oblidar que la participació ocupa un lloc secundari en la vida quotidiana de la gent i, normalment, és intermitent i esporàdica i, molt sovint, queda entre el desig i el debat acadèmic o filosòfic.
No ho espatllem. El risc de la participació poc treballada és que acabi generant més desafecció en el cas que el resultat final del procés participatiu no satisfaci les expectatives generades.
Aquest òrgan ofereix la possibilitat que representants de la ciutadania es puguin reunir amb els polítics i tècnics municipals per debatre temes i qüestions públiques que afectin al nostre poble. El seu dictamen, segons preveu la llei, no és en cap manera vinculant. I més encara: ja que és un òrgan no obligatori per a municipis petits, la seva creació és potestativa per part de l’alcalde o alcaldessa.
Hem de sentir-nos contents que es posi en marxa el procés de constitució del nostre Consell. La legislatura passada amb la proximitat de les eleccions i el gran perill que això significava de polititzar aquest òrgan que, per altra banda, s’ha de renovar cada quatre anys coincidint amb les eleccions, aconsellava ajornar la seva posta en marxa.
Que quedava per fer? Doncs una vegada definit el nombre de membres que en poden formar part i la seva composició, les seves funcions i els eixos principals del seu funcionament, s’haurà de procedir a escollir els seus membres amb el procediment que es determini (per sorteig, per votació, obrint un procés de presentació de candidatures, etc.) i amb posterioritat caldrà elaborar un reglament de règim intern que s’haurà d’aprovar per ple.
Aquests temes estava previst que es treballessin, bàsicament, mitjançant el web de l’ajuntament fent aportacions i debatent en un portal de nova creació. El resum es presentaria en una reunió presencial i s’actuaria en conseqüència.
Cal tenir ben present que estem davant d’una eina que ens permetrà renovar la democràcia amb el foment d’una major participació ciutadana, condicionant la relació entre governants i governats, influint en el contingut i qualitat de la informació entre ajuntament i poble i condicionant el debat públic, http://www.blogger.com/img/blank.gifla seva riquesa i el seu contingut. Però no hem d’oblidar que la participació ocupa un lloc secundari en la vida quotidiana de la gent i, normalment, és intermitent i esporàdica i, molt sovint, queda entre el desig i el debat acadèmic o filosòfic.
No ho espatllem. El risc de la participació poc treballada és que acabi generant més desafecció en el cas que el resultat final del procés participatiu no satisfaci les expectatives generades.
Folletó de promoció de l'ajuntament:
http://www.cabrils.cat/general/documents/pdf/consell_de_poble_2011.pdf