El nostre grup municipal ha sol·licitat a la Sra. Alcaldessa un compromís amb els veïns i veïnes de Cabrils per realitzar els plens municipals extraordinaris als vespres dels dies laborables a fi i efecte que tothom pugui assistir-hi no només per afavorir-ne la publicitat, el coneixement i la participació de tots els veïns. Tanmateix, considerem una desconsideració cap als regidors que treballen per compte pròpia o aliena que han de deixar de fer la seva feina o demanar permís en horari laboral en la situació econòmica que es troben tant les empreses com les famílies. A aquest prec la Sra. Alcaldessa de Cabrils, Lina Morales ens ha respòs que ho estudiaran. No ha manifestat doncs la voluntat de canviar-ho.
Preguntes:
Quan té previst el govern municipal publicar el document sobre el seu pla de govern, si és que el tenen, segons el compromís que havia adquirit amb els veïns de Cabrils quan va acordar la formació del govern entre CiU, PP i VIC i que vostès van signar?
El Sr. Serrano ens va respondre que sí, que l'estaven elaborant i que properament el farien públic. Ens va fer referència d'un conjunt d'actuacions que havien estat realitzant i que va atribuir a taques que havia hagut de fer el govern anterior al qual el regidor d'ERC-CxC-AM li va replicar que el pla de govern és un full de ruta polític i que la relació de tasques que havia anomenat eren tasques pròpies dels serveis tècnics. El Sr. Serrano va afegir però que només disposen un dia a la setmana d'arquitecte tècnic, volent justificar la seva poca disponibilitat per avançar en aquest compromís postelectoral.
Al darrer ple, la senyora alcaldessa va prendre el compromís de consultar la possible incorporació d'altres regidors als organs col·legiats competència del ple de caràcter supramunicipal. La petició s'havia fet prèviament durant el ple del mes de juliol. Ha realitzat la consulta el govern?
Encara no ho ha fet.
També al darrer ple, la regidora Marina Infiesta ens va respondre que pel ple d'avui podria respondre sobre l'impacte de les mesures preses pel govern de la Generalitat durant el mes d'agost en referència al PIRMI. Aquest regidor voldria saber si disposa de la informació.
La Sra. regidora no la disposa.
Tornant al darrer ple, el Sr. Edmon Nadal va informar-nos que la web de l'ajuntament estaria disponible a finals d'octubre, que també recollia el butlletí d'informació municipal de CiU del mes d'octubre. Quan ho estarà finalment?
Aquesta pregunta no ha calgut realitzar-la donat que el Sr. Nadal l'ha respòs mentre contestava una altra interpel·lació. La web no està encara operativa tot i que esperen fer-la pública durant aquesta setmana en proves i s'aniran poc a poc afegint els continguts i acceptant suggerències dels veïns i veïnes de Cabrils.
Sobre la convocatòria per a la concessió de subvencions per a activitats desenvolupades durant l’any 2011. Quins mecanismes va utilitzar l'ajuntament per publicitar-ho i fer-ho arribar a les entitats del poble? Quantes d'elles han presentat sol·licitud?
El Sr. Nadal no ens va respondre sobre els mecanismes utilitzats i no disposa de la informació.
Aquest regidor voldria saber quantes al·legacions van presentar els veïns i veïnes de Cabrils durant el període d'exposició pública de l'ordenança de convivència ciutadana després de la seva aprovació en el darrer ple. En quin estat es troben?
El Sr. Nadal va respondre que s'havien entrat al voltant de 60 al·legacions tot i que havien estat formulades per 6 persones. No coneix en quin estat de resposta es troben.
Han elaborat els serveis tècnics de l'ajutament algun informe tècnic durant les darreres setmanes sobre les reformes que hauria de fer la Societat La Concòrdia per adequar la sala del teatre per la seva reapertura com es va comprometre el govern municipal en la darrera reunió conjunta entre el govern i la junta de la societat La Concòrdia el dia 3 d'octubre passat? En cas negatiu, quan té previst que la societat disposi d'aquesta informació?
La Sra. Alcaldessa va respondre que s'hi està treballant i que en breu es farà arribar aquesta informació a la Junta de La Concòrdia.
Fa uns quants dies, una empresa contractada per l'ajuntament va realitzar la tala dels arbres del camí de can Tosca després de la petició per escrit d'alguns veïns que es van veure afectats per les seves arrels a les seves finques.
Aquesta pregunta va ser realitzada per la Sra. Garcés, malgrat que el grup municipal també la tenia preparada, i va explicar que la documentació de l'ajuntament per la replantació recomana la plantació del mateix tipus d'arbres que s'han talat. El Sr. Serrano va comentar que les arrels dels arbres havien començat a envair alguns jardins, malmès alguns murs i clavegueram. Una instància dels veïns sol·licitant la tala i si no s'hagués fet haguessin pogut realitzar un contenciós administratiu contra el consistori. Aquest en el seu moment, va aprovar i concedir el permís a l'empresa constructora per a la plantació d'aquest tipus d'arbrat. Aquesta empresa constructora actualment ja no existeix.
Quan té previst l'ajuntament tornar a plantar arbres al camí de can Tosca? Ha consultat la regidoria de medi ambient o d'urbanisme amb algun especialista en arbrat per assessorar-se pel millor tipus d'arbre que s'hi haurà de plantar segons les característiques del terreny i per disminuir l'impacte visual sobre el paisatge de la zona?
El Sr. Serrano ens ha respòs que es farà a la vorera del davant d'on estaven actualment plantats a una zona verda de l'ajuntament i que de moment no saben quan es farà. Es compromet a consultar a especialistes en arbrat tot i que té una proposta de 3 tipus diferents d'arbres del propis veïns. El nostre regidor, el Sr. Viudez, ha aclarit que existeixen especialistes en la matèria que podrien assessorar sobre el millor tipus d'arbrat per les característiques del terreny i localització dels arbres.
Ha rebut el consistori la resposta del Departament de Salut o de l'ICS referent a les preguntes que el ple de l'ajuntament del mes de juliol d'enguany va aprovar i traslladar als seus responsables a fi de conèixer l'estat de la població protegida, l'activitat i els reforços que l'administració sanitària va proveir al CAP de Vilassar de Mar, l'hospital de Mataró i altres serveis sanitaris com el Salut Respon durant el tancament del consultori de Cabrils i les urgències del CAP de Vilassar de Dalt aquest estiu.
Les preguntes van ser respostes finalment per l'administració sanitària, i aquest regidor les va obtenir el mateix dia del ple, tot i que va ser entrats al registre de l'ajuntament uns dies abans. Donat que no hem pogut mirar la documentació no sabem si coincideix amb la facilitada pel govern de la Generalitat al grup parlamentari d'ERC al parlament de Catalunya, a través del qual ERC-Cabrils va entrar les mateixes preguntes que va també traslladar posteriorment l'ajuntament al departament de Salut. La regidora del govern municipal ens ha respòs que no han realitzat l'anàlisi. Ha estat doncs el regidor d'ERC – Consens x Cabrils – AM qui ha explicat finalment als assistents al ple el contingut de les respostes i que reproduirem en el següent post.
Intervencions posteriors dels veïns i veïnes de Cabrils:
En Jaume Tolrà es va queixar del tracte rebut per la junta gestora del museu quan no se'ls va notificar el canvi de claus al magatzem que el museu disposa als baixos de Cabrils II el 15/10. La junta era conscient de l'estat del magatzem i s'havia parlat amb la regidora de Cultura, la Sra. Torres qui va dir que s'ho estudiaria. Posteriorment es va aixecar acta a la policia per part de membres de la junta per certificar que no tenien accés al local i per tant no es podien fer càrrec del seu contingut. Finalment, i previ al ple, es va demanar parlar amb l'alcaldia, qui no els ha rebut encara.
En Miguel Ángel Hilario es queixa d'una percepció de desinterès per part del consistori en la generació de llocs de feina a Cabrils perquè els veïns puguin pagar les hipoteques, i també sol·licita que es realitzi una estadística sobre la delinqüència a Cabrils (robatoris, consum d'estupefaents, etc.). El govern no vol crear alarmisme, explica que la presencia de mossos és de caràcter dissuasiu.
En Jordi Serra comenta en la seva intervenció que a Cabrils sempre ha hagut robatoris.
El Sr. Josep Grau demana la revisió del valor cadastral a la baixa, perquè quan s'apliqui l'impost de patrimoni que previsiblement serà aprovat pel govern, afectarà a moltes persones. Part de la seva intervenció va ser també per demanar que pel dia 28, dia que es crearà el consell de poble, s'hagi enviat el text del reglament, previ a la seva signatura per poder fer-hi esmenes.
En Sergi Gallego pregunta si els contractes de gestió de les piscines i dels poliesportius recullen la contractació de cabrilencs i cabrilenques. La Sra. Alcaldessa comunica que el contracte amb l'empresa Illa de la piscina ja ho contempla, mentre que si s'externalitzés la gestió del poliesportiu també es recolliria.
L'Enric Vega comenta que li ha arribat que l'ajuntament no té prevista l'organització de la festa de cap d'any. El Sr. Regidor de Festes, l'Oriol Gil, comenta que és així per falta d'espai i que està obert a idees perquè es pugui fer quelcom alternatiu per aquesta revetlla pels joves.
Finalment, en Miquel Llaveria comenta que els ha arribat que s'ha reduït la festa de cap d'any i que s'ha suspès la festa a la plaça de l'Església, mentre que el govern explica que estan encara pendents d'acabar de decidir les activitats per aquestes dates.
(si hi hagués alguna mala interpretació o errada, un cop aprovada l'acta de la sessió, serà esmenada).