dijous, 7 de juny del 2012

Els regidors de l'oposició planten el govern de Cabrils al ple extraordinari i urgent de les taxes de l'Escola Bressol

Els regidors de l'oposició no han comparegut al ple extraordinari i urgent que va convocar la Sra. alcaldessa Lina Morales pel dijous 07 de juny de 2012 a les 8h.

El manifest presentat avui en nom de tots els regidors de l'oposició al registre d'entrada de l'ajuntament, i la incompareixença dels regidors al ple, ha estat la resposta final que ha obtingut el govern a les reiterades peticions de realitzar els plens extraordinaris a la mateixa hora que els plens ordinaris, al vespre, a les 20:30h.

Els regidors havien manifestat en el darrer ple del 31 de maig les dificultats a estudiar la documentació que se'ls presentava aquell mateix dia per votar d'urgència la taxa fiscal número 18 que regula els preus de l'Escola Bressol. Després de manifestar diferents regidors de l'oposició la possibilitat de realitzar un ple extraordinari sense cobrar, el govern va cedir finalment a la reiteració de la petició. La Sra. alcaldessa, va anunciar la convocatòria a les 8 del matí, i va rebre com a resposta la petició de canvi per part dels membres de l'oposició. Aquest canvi d'hora, al vespre, no només es pretenia la publicitat i la participació de les mares i pares dels nens de l'Escola Bressol, sinó també el respecte als horaris laborals dels companys de consistori tant al govern com a l'oposició que no tenen un sou a jornada complerta del consitori.

Text del manifest: http://goo.gl/jBDhj

Posicionament d'ERC-CxC-AM a la proposta de modificació de l'ordenança n. 18 de la taxa de l'escola bressol.

ERC-CxC-AM ha denunciat els darrers mesos la mala planificació que s'ha realitzat des de l'equip de govern de Cabrils en matèria d'educació. Les declaracions de la consellera d'Educació i del president de la Diputació van anunciar al desembre del 2011 retallades a les subvencions que aquestes institucions volien realitzar a la xarxa d'escoles bressol del país. Tant al patronat de l'escola com durant la tramitació dels pressupostos del 2012 el nostre grup municipal ha advertit la situació.

Al ple del 31 de maig de 2012, ERC-CxC-AM presentava una moció per crear un ajut per les famílies que no disposessin dels recursos suficients per portar els fills a l'escola bressol. Un ajut finalista, gestionat pels serveis socials de l'ajuntament amb l'objectiu de dotar un fons específic destinat a les mensualitats que paguen els pares pel servei que reben els seus fills. La moció va ser rebutjada amb els vots de l'equip de govern.

En la mateixa sessió, una proposta conjunta de la majoria de grups del consistori denunciava i instava al govern a garantir i mantenir les llars d'infants, un projecte de país, amb un ampli consens polític i que està perillant per l'infrafinançament d'una de les parts compromeses, la Generalitat de Catalunya, la qual paga a curs vençut. Hem passat dels 1800€ per alumne i curs, als 1600€ pel curs 2010-2011 amb una convocatòria de beques de 5Md'€. Pel curs 2011-2012 es rebaixa dels 1600€ als 1300€ sense convocatòria de beques. Al mes de maig, el govern anunciava una baixada a 1000€ pel curs 2012-2013 que es tornen a reduir a 875€ sense convocatòria de beques segons declaracions de la consellera en comissió, una reducció del 52%. La diferència ha de ser coberta per pares (a través de la taxa) o l'ajuntament. La dificultat econòmica de molts ajuntaments, sobreendeutats, els obliga a traslladar la diferència als pares. Cabrils no respon a aquesta situació, i és una decisió política del govern de CiU i PP augmentar una mica més del 8% aquesta taxa, anunciant-nos que l'any vinent pot arribar al 15%.

Concretem, el curs 2011-2012, les famílies han hagut de pagar per tot el curs un import base de 1802,46€ en concepte de matrícula i mensualitats, enguany pagaran un únic concepte, la mensualitat però el cost total serà de 1950€. Deixem de banda les permanències que tot i no augmentar significativament suposen 400€ més i el cost del menjador que no està recollit en aquesta ordenança però que sí té impacte a l'economia familiar. Continuaran havent diferents bonificacions, per exemple per famílies nombroses o que tinguin dos germans a l'escola, així com “ajuts a la beneficència per les famílies”.

Caldrà esperar també com evolucionen els ingressos a l'escola bressol. Si l'any passat es començava el curs amb 107 nens, el mes de juliol acabarà probablement amb 109 nens matriculats tot i les altes i baixes que hi ha hagut al llarg de l'any. Actualment hi ha 24 places disponibles. Pel curs vinent, les preinscripcions han baixat, es preveuen de moment si es confirma amb la matriculació que iniciïn el curs 94 criatures.

Per tot això, el nostre grup municipal hagués REBUTJAT aquesta proposta del govern al ple.

dimecres, 6 de juny del 2012

Ordre del dia del ple estraordinari i urgent del 07 de juny de 2012. Taxes de l'Escola Bressol.

Per decret d'alcaldia de data 4 de juny, amb número 471, ha estat convocada sessió extraordinària i urgent del Ple de l'Ajuntament, per al proper dijous 7 de juny de 2012, a les 08:00h. a la sala de plens de la Casa Consistorial, per tal de resoldre l'assumpte inclòs en el següent:

ORDRE DEL DIA:

1. Ratificar el caràcter urgent de la sessió.

2. Moció per l'aprovació provisional de la modificació de l'ordenança fiscal número 18, que regula la taxa per la prestació del servei de l'escola bressol

dimarts, 5 de juny del 2012

Precs i preguntes d'ERC-CxC-AM realitzades al govern municipal durant el Ple de maig de 2012.

El contracte del cap actual de la brigada és un contracte laboral per obra i servei determinat, és a dir, de caràcter temporal. Quina és la durada esperada del contracte?

Segons la Sra. alcaldessa, Lina Morales, no pot determinar la durada del contracte ja que dependrà del temps que tardi a realitzar les tasques que li han estat encarregades. A la insistència del Sr. Viudez sobre la definició d'un objectiu temporal clar d'un any, cinc o deu anys, la Sra. alcaldessa no ha volgut pronunciar-se. Ha manifestat que en un temps prudencial caldria convocar la plaça.

El cap actual de la brigada ha estat contractat per desenvolupar aquesta tasca i controlar, planificar i dirigir les actuacions de diferents serveis públics essencials que han estat assumits recentment per l'ajuntament fins a la seva regularització ordinària.

Si necessiteu més informació, intentarem aclarir aquells dubtes que plantegeu.

El govern ha informat a la interpel·lació d'un regidor del consistori que està consensuant uns nous estatuts pel Museu-Arxiu de Cabrils. En quin estat es troben les al·legacions que es van presentar? Han estat respostes?

El govern de Cabrils ha manifestat que estan treballant en uns nous estatuts diferents als estatuts elaborats per l'actual govern, i aprovats provisionalment en ple el 26 de gener de 2012. El regidor d'ERC-CxC-AM ha sabut que la junta gestora del museu argumentava a les al·legacions que la pròpia denominació de museu-arxiu n o s'adiu amb la legislació vigent, no té cap sentit per les característiques, ni per la realitat, ni pel seu elevat cost de l'organisme autònom que el faria inviable. Segons la llei de museus, s'exigeixen unes infraestructures materials, de seguretat i personal, incompatibles amb la nostra realitat. La junta gestora del museu va proposar una nova denominació, la de col·lecció, o col·lecció-arxiu que s'adapta més a la situació de Cabrils.

La Sra. Torres, regidora de cultura, no només no va admetre l'error del procés d'elaboració dels estatuts que ara quedaran sense efecte malgrat la seva aprovació provisional durant el ple del mes de gener sinó que s'ha limitat a comunicar que ha estat la voluntat dels membres de la junta gestora el canvi de denominació. La realitat com hem explicat és ben diferent. Els membres de la junta gestora mitjançant les seves al·legacions han forçat al govern a modificar uns estatuts que es van imposar sense consens i sense els coneixement tècnics adients. Mentre tant, el museu porta tancat força mesos.

Durant el consell escolar municipal de Cabrils del mes de maig de 2012, el Sr. Oriol Gil, regidor d'Educació ens avançava que havia estat negociant amb els serveis territorials d'educació la signatura d'un conveni pel Poliesportiu de l'IES Cabrils on també caldria aclarir qui es fa càrrec del manteniment, cost de la neteja i dels serveis bàsics (aigua, gas i electricitat) d'aquesta instal·lació. Com ha defès el govern de Cabrils els interessos de l'ajuntament?

El Sr. Gil manifesta que s'ha reunit amb els serveis territorials d'educació i ha defès els interessos del consistori, però que l'ajuntament es farà càrrec majoritàriament dels costos de manteniment, cost de la neteja i dels serveis bàsics. El Sr. Viudez pregunta quin serà l'augment de la factura d'aquests serveis per l'ajuntament. El Sr. Gil respon que no ho sap i que no ens pot donar un ordre de magnitud. S'ha compromès a fer-nos arribar aquesta informació properament.

En el darrer Consell Escolar Municipal, el Sr. Gil va manifestar que no havien pogut arrancar de la Generalitat pel manteniment d'aquesta instal·lació. Va explicar-nos que el Departament d'Ensenyament faria una transferència anual a l'IES Cabrils i aquest pagaria una xifra “simbòlica” a l'ajuntament. Així doncs, haurem de veure què suposa per Cabrils la defensa del govern dels nostres interessos col·lectius.

El Sr. Viudez durant la seva intervenció als precs i preguntes del ple de març va preguntar al govern si compartia la visió del Sr. Edmon Nadal, regidor d'urbanisme sobre el qualificatiu de “banyera” del complex poliesportiu de la piscina municipal gestionat per l'empresa ILLA Activa. En aquell moment la Sra. alcaldessa Lina Morales ens va respondre que no, no era compartit per la resta del govern. Novament, en el darrer butlletí publicat per l'ajuntament, el Sr. Nadal titulava el seu article de les regidories de participació i urbanisme: “A punt per la banyera”. El Sr. Viudez va qualificar d'incoherent la publicació d'aquest article amb la inclusió d'un fulletó promocional del complex i tornà a preguntar l'opinió del govern.

La Sra. alcaldessa va comentar que el Sr. Nadal coneixia l'opinió del govern i que ell ens donaria les explicacions pertinents. El Sr. Nadal comenta que no és incoherent la seva descripció del complex esportiu de la piscina municipal en l'article publicat, qualificant la zona de bany de “banyera” i alhora fent promoció mitjançant un fulletó al butlletí. Així mateix diu que continuarà no defenent aquesta zona del poliesportiu tot i que està intentant que un grup de persones que fan tetratló s'entrenin a les seves instal·lacions. El Sr. Viudez li recorda també al regidor d'urbanisme que confon els espais d'informació del butlletí, destinats a les regidories, amb els d'opinió. Aquesta es pot manifestar al final del butlletí en els espais destinats als partits polítics i no en espais informatius que paguem entre tots.

Si l'empresa ILLA Activa no obté els resultats que tots desitgem, i li toca pagar a l'ajuntament la diferència amb la franja nivelladora, haurem de demanar-li explicacions al Sr. Nadal per la seva anticampanya de promoció?

Finalment, existeix algun canvis sobre els compromisos del govern respecte l'informe dels serveis tècnics de l'ajuntament per adequar i reobrir la sala teatre de La Concòrdia, així com respecte a la replantació d'arbres del camí de Can Tosca després d'haver-se arrancat els pollancres a la urbanització de la Marina Verda?

La Sra. alcaldessa aclareix que no s'ha progressat en cap dels dos projectes. En el primer suggereix que el portaveu del grup municipal d'ERC-CxC-AM parli amb la Sra. Anna Vilalta i pel que fa al segon manifesta que el compromís continua existint però que no es replantaran els arbres fins que torni a venir el fred.

Donat que encara no se'ns ha fet arribar l'audio del ple ni còpia de l'esborrany de l'acta, qualsevol errada o omissió serà deguda a una mala interpretació que hagi fet el portaveu del grup municipal d'ERC-CxC-AM dels fets.

diumenge, 3 de juny del 2012

Comentaris posteriors a la sessió ordinària del ple del 31 de maig de 2012

ORDRE DEL DIA

1.- Aprovar l’esborrany de l’acta de la sessió ordinària de data 26 de gener de 2012, 13 de març de 2012, 29 de març de 2012 i 12 d'abril de 2012

ENS ABSTENIM a totes elles.

Part resolutiva de la sessió

2.- Dictamen que proposa l'aprovació de la delegació de la competència plenària relativa a l’establiment i regulació dels preus públics en la Junta de Govern Local

HEM VOTAT EN CONTRA. La moció ha prosperat amb els vots del govern. Considerem que l'establiment i regulació dels preus públics ha de ser debatuda i no ha de delegar-se en la Junta de Govern Local. És important portar-ho a ple perquè sigui exposat públicament i tots els regidors puguin votar-ne la seva conveniència abans de la seva aprovació.

3.- Dictamen que proposa l'aprovació de la delegació de la competència plenària relativa a la compatibilitat del personal en l’Alcaldia

HEM VOTAT EN CONTRA. La moció ha prosperat amb els vots del govern. Malgrat l'argument de rapidesa en l'exposició de la Sra. Alcaldessa, el nostre grup és partidari que sigui debatut en ple. Els processos de selecció actualment acostumen a ser llargs i en el darrer any només hem escalat un únic cas a Ple, el de l'antic secretari interventor. És important que es doni constància no només al ple sinó també coneixement del debat als cabrilencs i cabrilenques en un procés totalment públic i transparent.

4.- Dictamen que proposa l'aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança reguladora de la creació de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils

HEM VOTAT A FAVOR. La moció ha prosperat. És una proposta tècnica.

5.- Dictamen que proposa l'aprovació inicial de l’Ordenança reguladora de la supressió de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils

HEM VOTAT A FAVOR. La moció ha prosperat. És una proposta tècnica.

6.- Dictamen que proposa l'aprovació inicial de l'Ordenança municipal de tendalls amb volades sobre la via pública.

ENS HEM ABSTINGUT. La moció ha prosperat. El govern ens va presentar durant la comissió informativa les raons per a l'aprovació d'aquesta proposta. Bàsicament volia omplir un buit regulatori i ordenar les peticions que s'estan produint per posar tendalls al carrer Nou. El govern va descriure'ns i ens va mostrar un tros de teixit. Un altre grup del consistori va oferir una alternativa de teixit que ha estat desestimada pel govern argumentant que calava l'aigua durant la pluja.

Donat que el tipus tendall i el teixit no ha estat consensuat amb els comerciants de Cabrils, el nostre grup municipal opta per no recolzar la proposta però tampoc impedir que prosperi. Hagués estat millor consensuar-la abans amb els interessats.

7.- Dictamen que proposa l’aprovació provisional del Pla Especial de reforma interior “Can Valls 2000, S.L.”

ENS HEM ABSTINGUT. La proposta ha prosperat.

8.- Dictamen que proposa reclamar que l’estat espanyol faci efectiva la transferència del 0,7% dels fons provinents de l’IRPF destinats a programes de cooperació i voluntariat socials, presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

HEM VOTAT A FAVOR. La proposta ha prosperat. El grup municipal del PP va comentar que l'Ajuntament de Cabrils ja proporciona ajuts per les entitats de cooperació i voluntariat social de Cabrils. Malauradament no han tingut en compte que hi ha entitats com Caritas, una entitat qualificada d'interès social i receptora d'aquest 0,7% que sí l'ha de rebre. Si la rep o no depèn però de la seva situació jurídica a nivell estatal. Altres entitats de ben segur no l'estan rebent, i si fos transferit a la Generalitat potser podria presentar-s'hi.

9.- Dictamen que proposa la millora de la gestió i transparència dels serveis públics de l’Ajuntament de Cabrils (1), presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

HEM VOTAT A FAVOR. La proposta ha prosperat tot i que en el procés de debat previ al consistori va haver de ser transaccionada i vam eliminar-la del text donat que el govern argumentava que l'ajuntament no ha d'establir objectius i valorar la feina dels seus treballadors tot i que aquesta valoració no vagi lligada a la seva retribució. Aquesta proposta es sustenta en els models de gestió pública de diferents ajuntaments del nostre país que estableixen indicadors tant quantitatius i qualitatius, acordats entre les parts (treballador i responsable d'àrea).

La nostra intenció amb la presentació d'aquesta moció sobre la transparència de la informació que genera el consistori, la transparència de sous i de les funcions assignades als treballadors en l'avinentesa que tot treballador vol conèixer què s'espera de la seva feina, què ha de fer, i el grau de qualitat en funció de les prioritats i el temps que necessita per assolir l'objectiu definit pel seu responsable tècnic o polític.

10.- Dictamen que proposa la proposa la millora de la gestió i transparència dels serveis públics de l’Ajuntament de Cabrils (2), presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

HEM VOTAT A FAVOR, però no ha prosperat. El govern considera que valorar i publicitar els serveis públics que ofereix als seus veïns no és prioritari, és a dir, valorar quantitativament i qualitativament els serveis de l'ajuntament (serveis socials, parcs i jardins, urbanisme, joventut, etc.) és massa feina pels seus treballadors. Él grup municipal d'ERC-CxC-AM manifesta la seva disconfimitat. És important per tots els veïns poder valorar el servei que reben en funció d'allò que paguen. L'administració pública gestiona recursos de tots, i per tant esperem que l'administració es marqui objectius, s'autoavalui i doni explicacions als veïns de Cabrils. Aquests processos permeten detectar, millorar i optimitzar l'administració mitjançant la gestió continua del canvi en benefici de la pròpia administració i dels serveis oferits als veïns de Cabrils.

El Sr. Xavier Viudez ha fet conèixer al govern diferents subvencions que ofereix la Diputació de Barcelona als governs municipals a través del seu catàleg de serveis que permeten no només finançar el cost del procés de canvi, sinó també proporcionar consultors i tècnics que ajudarien durant aquest procés. Hem d'entendre que el govern no va considerar aquesta possibilitat.

11.- Dictamen que proposa l’establiment d’un sistema d'ajuts municipals per l’escola bressol, presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

HEM VOTAT A FAVOR, però no ha prosperat. Podeu llegir la intervenció del nostre regidor a l'apunt: http://goo.gl/WO1mA El govern considera que no és necessari un ajut finalista per aquest concepte ja que existeix una partida de beneficència a les famílies de serveis socials que cobriria aquestes ajudes. Així mateix, considera que donat que els veïns no han sol·licitat històricament els ajuts a serveis socials, cal entendre que el número de famílies que necessitaran aquests ajuts serà molt petit. El govern ens ha fet esment de menys de mitja dotzena de sol·licituds. El grup municipal d'ERC-CxC considera que sigui per desconeixement o per altres causes, moltes famílies poden no haver-se apropat a serveis socials o a educació per sol·licitar informació d'aquests ajuts per falta d'informació, extrem que el Sr. Gil i la pròpia alcaldessa han descartat.

12.- Dictamen que proposa el donar suport al moviment #novullpagar i per la gratuïtat de l’autopista del Maresme pels seus residents, presentada pel Grup Municipal d’ERC - Consens x Cabrils – AM

HEM VOTAT A FAVOR. Ha estat aprovat per unanimitat

13.- Dictamen en contra de les retallades d’educació aprovades pel govern de l’Estat, presentada pel Grup Municipal del PSC, CiU, SOM Cabrils, ERC-CxC i ICV

HEM VOTAT A FAVOR. Ha prosperat per UNANIMITAT.

14.- Dictamen per instar al govern de la Generalitat de Catalunya a garantir el manteniment de les llars d’infants municipals, presentada pel Grup Municipal del PSC, CiU, SOM Cabrils, ERC-CxC i ICV

HEM VOTAT A FAVOR. Ha prosperat per UNANIMITAT

15.- Dictamen en defensa de les polítiques locals d’ocupació davant la retallada dels Pressupostos Generals de l’Estat en matèria de polítiques d’ocupació, presentada pel Grup Municipal del PSC, CiU, SOM Cabrils, ERC-CxC i ICV

HEM VOTAT A FAVOR. Ha prosperat

16.- Donar compte de la resolució de l'alcaldia sobre cessament de nomenament de membres de la Junta de Govern Local, cessament de nomenament de tinent d'alcalde i de la resolució de competències en regidors.

La Sra Alcaldessa donat compte de la resolució d'alcaldia. Us adjuntem el document que va ser enviat al Sr. Serrano i que ell ens ha fet arribar http://goo.gl/x3djC. A l'acte del ple que haurà d'aprovar-se el mes de juliol, podrem llegir novament les seves explicacions. El que sí ha quedat demostrat és que no ha existit mai la voluntat de tenir un full de ruta conjunt i no ha existit equip de govern. Confiem que els dos grups que resten a govern ens comuniquin properament quin serà el seu programa conjunt de govern.

Part no resolutiva de la sessió

17.- Mocions d'Urgència. El govern presenta una moció d'urgència: Aprovar provisionalment la moció de l'ordenança fiscal número 18, que regula la taxa per la presentació del servei de l'Escola Bressol.

Text de la proposta: http://goo.gl/Fq0WD

Després de les explicacions el Sr. Oriol Gil, el Sr. Viudez pregunta per les mesures que es volen prendre per estalviar diners a l'Escola Bressol i si es modificarà el pressupost de l'Escola Bressol un cop la Generalitat defineixi quina serà la seva aportació pel curs 2012-2013. El Sr. Gil respon que no se n'ha pres cap de moment. S'han mantingut els servei i si el número de nens continua disminuint s'haurà d'estudiar prescindir d'alguna persona.

El Sr. Serrano comenta que la moció se'ns ha presentat per correu electrònic sense la documentació de l'expedient. Els regidors doncs no hi hem tingut accés i alguns regidors han manifestat la voluntat que el punt fos retirat de l'ordre del dia per estudiar amb més deteniment la informació i fer un ple extraordinari i exclusiu de l'escola bressol. El govern manifesta la seva oposició i finalment l'alcaldia el retira i convoca el ple pel dijous de la setmana vinent a les 8 del matí. A requeriment del Sr. Viudez perquè es canvii l'hora a l'hora habitual del ple a les 20:30h ja que l'afecta a ell, a l'empresa on treballa i als veïns que no hi puguin assistir. La Sra. Alcaldessa diu que els càrrecs electes poden demanar hores personals a les seves empreses però el Sr. Dorca li replica que no podrà assistir al ple ja que ell com autònom no es pot permetre (en temps de crisis) aparcar la seva feina. La Sra. Alcaldessa s'hi nega finalment.

El nostre grup municipal vol expressar la seva indignació per la falta de respecte als veïns i veïnes de Cabrils i als regidors que treballen a l'hora convocada per la Sra. Alcaldessa.

18.- Donar compte de les resolucions dictades per l'alcaldia, i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió.

19.- Precs i preguntes

El govern de Cabrils tomba la proposta d'ERC-CxC-AM sobre els ajuts per les famílies a l'Escola Bressol

HEM VOTAT A FAVOR, però no ha prosperat.

INTEVENCIÓ AL PLE DEL PORTAVEU D'ERC-CxC-AM XAVIER VIUDEZ. MOCIÓ PELS AJUTS PER L'ESCOLA BRESSOL A LES FAMÍLIES DE CABRILS

El desembre de l'any passat, la consellera d'educació i el president de la Diputació de Barcelona, anunciaven una retallada subvencions per la xarxa d'escoles bressol pel curs 2012-2013. Aquest fet el vam posar sobre la taula tant al patronat de l'escola bressol d'aquell mes, com durant la tramitació dels pressupostos de l'ajuntament. Una de les causes del nostre vot negatiu als pressupostos de l'ajuntament per enguany fou la negativa d'incrementar suficientment el pressupost de l'escola per esmorteir l'impacte econòmic sobre les famílies en plena crisis.

A data d'avui, no coneixem encara quin serà l'aportació de la Generalitat per enguany que segons la consellera, un dels criteris que tindran en compte és el nivell socioeconòmic de la població on es trobi l'escola. Avui el govern ens presenta per tràmit d'urgència sense avís previ, la modificació d'aquestes taxes.

Nosaltres hem volgut doncs amb aquesta proposta:

1. Impulsar el debat
2. Fer conèixer a les famílies quines eines tenen al seu abast.
3. Incrementar amb una partida finalista aquests recursos, per què així sabem de quin volum de diners podem disposar per aquest servei específicament.

Aquesta iniciativa anti-crisis que presentem parteix del fet que davant aquesta incertesa, hi ha famílies a Cabrils que desconexen que es poden acollir a ajuts, segons la seva situació econòmica. Actualment els serveis socials estan gestionant una partida de benficència a les famílies. Aquesta partida, tot i disposar de diners ara, 43 mil euros no és finalista, sinó que és un calaix de sastre per diferents conceptes. Al contrari de la Generalitat, la Diputació ja ha anunciat quina aportació farà pels ajuts al menjador de l'escola bressol. Passem de 3100€ a 2500€, una disminució del 19,35%, gaire bé el 20%.

Els serveis socials de Cabrils ja disposen d'un reglament per a l'atorgament de prestacions econòmiques, que es va aprovar al final de la legislatura passada. El criteri tècnic que s'ha estat utilitzant fins ara ha estat la de promoure la integració del nens que no tenen com a llengua primera el català o el castellà el darrer any de l'escola bressol, a P2. Cal replantejar-se aquest criteri, plantejar aquest ajut com una mesura anticrisis de l'ajuntament per ajudar a les famílies que ho necessitin. És un ajut per aquest curs. El curs vinent en tornarem a parlar si cal o no mantenir-lo en funció de la situació.

Finalment, l'ajuntament de Cabrils a diferència de l'any passat inclou en el fulletó que es repartirà a les escoles una nota que diu literalment:

“Les famílies que considerin que tenen dificultats econòmiques per a fer front a la quota mensual de l’Escola Bressol Municipal de Cabrils, poden sol·licitar cita amb els Serveis Socials Municipals per valorar la seva situació socio-econòmica d’acord amb els criteris establerts en el Reglament per a l’atorgament de prestacions econòmiques i/o serveis socials bàsics per necessitats socials per l’Ajuntament de Cabrils, publicat en el BOPB el 23 de juny de 2011, i en el DOGC número 5916 de 8 de juliol de 2011.“

Segurament aquesta moció ha servit per que sigui inclosa aquesta nota o arribi als pares la informació sobre els recursos que poden disposar per ajudar-los a passar aquests moments de dificultat on els preus pugen però els sous i els beneficis de les empreses baixen. Un servei que no es coneix, no existeix. Amb tot, nosaltres mantenim aquesta moció ja que volem un volum de diners destinats a aquest servei, no una bossa de beneficència.

Consideracions posteriors:

El govern considera que no és necessari un ajut finalista per aquest concepte ja que existeix una partida de beneficència a les famílies de serveis socials que cobriria aquestes ajudes. Així mateix, considera que donat que els veïns no han sol·licitat històricament els ajuts a serveis socials, cal entendre que el número de famílies que necessitaran aquests ajuts serà molt petit. El govern ens ha fet esment de menys de mitja dotzena de sol·licituds. El grup municipal d'ERC-CxC considera que sigui per desconeixement o per altres causes, moltes famílies poden no haver-se apropat a serveis socials o a educació per sol·licitar informació d'aquests ajuts per falta d'informació, extrem que el Sr. Gil i la pròpia alcaldessa han descartat.

Més informació: proposta de modificació de l'ordenança fiscal que regula els preus de l'escola bressol pel curs 2012-2013 http://goo.gl/Fq0WD

Ordre del dia del ple ordinari del 31 de maig del 2012. Crisis de govern a l'ajuntament de Cabrils

El passat dijous 31 de maig de 2012 va realitzar-se el ple ordinari del mes de maig. A diferència dels darrers cops no vam informar de l'ordre del dia com venim fent puntualment. Us transcrivim l'ordre del dia i en breu us donarem compte del sentit del nostre vot durant el ple.


ORDRE DEL DIA

1.- Aprovar l’esborrany de l’acta de la sessió ordinària de data 26 de gener de 2012, 13 de març de 2012, 29 de març de 2012 i 12 d'abril de 2012


Part resolutiva de la sessió

2.- Dictamen que proposa l'aprovació de la delegació de la competència plenària relativa a l’establiment i regulació dels preus públics en la Junta de Govern Local

3.- Dictamen que proposa l'aprovació de la delegació de la competència plenària relativa a la compatibilitat del personal en l’Alcaldia

4.- Dictamen que proposa l'aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança reguladora de la creació de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils

5.- Dictamen que proposa l'aprovació inicial de l’Ordenança reguladora de la supressió de fitxers de dades de caràcter personal de l’Ajuntament de Cabrils

6.- Dictamen que proposa l'aprovació inicial de l'Ordenança municipal de tendalls amb volades sobre la via pública.

7.- Dictamen que proposa l’aprovació provisional del Pla Especial de reforma interior “Can Valls 2000, S.L.”

8.- Dictamen que proposa reclamar que l’estat espanyol faci efectiva la transferència del 0,7% dels fons provinents de l’IRPF destinats a programes de cooperació i voluntariat socials, presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

9.- Dictamen que proposa la millora de la gestió i transparència dels serveis públics de l’Ajuntament de Cabrils (1), presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

10.- Dictamen que proposa la proposa la millora de la gestió i transparència dels serveis públics de l’Ajuntament de Cabrils (2), presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

11.- Dictamen que proposa l’establiment d’un sistema d'ajuts municipals per l’escola bressol, presentada pel Grup Municipal d’ERC – Consens x Cabrils – AM

12.- Dictamen que proposa el donar suport al moviment #novullpagar i per la gratuïtat de l’autopista del Maresme pels seus residents, presentada pel Grup Municipal d’ERC - Consens x Cabrils – AM

13.- Dictamen en contra de les retallades d’educació aprovades pel govern de l’Estat, presentada pel Grup Municipal del PSC, CiU, SOM Cabrils, ERC-CxC i ICV

14.- Dictamen per instar al govern de la Generalitat de Catalunya a garantir el manteniment de les llars d’infants municipals, presentada pel Grup Municipal del PSC, CiU, SOM Cabrils, ERC-CxC i ICV

15.- Dictamen en defensa de les polítiques locals d’ocupació davant la retallada dels Pressupostos Generals de l’Estat en matèria de polítiques d’ocupació, presentada pel Grup Municipal del PSC, CiU, SOM Cabrils, ERC-CxC i ICV

16.- Donar compte de la resolució de l'alcaldia sobre cessament de nomenament de membres de la Junta de Govern Local, cessament de nomenament de tinent d'alcalde i de la resolució de competències en regidors.


Part no resolutiva de la sessió

17.- Mocions

18.- Donar compte de les resolucions dictades per l'alcaldia, i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió.

19.- Precs i preguntes

Podeu llegir els textos (alguns d'ells transaccionats) a la següent url: