El passat mes de juliol, el grup d'ERC al Parlament de Catalunya entrava un conjunt de preguntes al govern, perquè aclarís l'escrit que el director del Servei d'Atenció Primària Mataró-Maresme, havia realitzat per justificar el tancament de les urgències del CAP de Vilassar de Dalt - Cabrils.
Fins mitjans de novembre no hem rebut les respostes, les conclusions de les quals vam presentar al ple del consitori del mes de novembre després de la seva anàlisi:
El Govern, amb la reordenació de l'atenció continuada admet que ha augmenat la pressió assistencia sobre els professionals al PAC de Vilassar de Mar en un increment del:
59% en les visites en dies laborables.
59% en les visites en dissabtes, diumenges i festius.
133% en les visites domiciliàries en dies laborables.
114% en les visites domiciliàries en dissabtes, diumenges i festius.
La dotació facultativa és de dos metges de família.
La població de referència pel CAP de Vilassar de Mar es veu duplicada en dissabtes, diumenges i festius, tot i que el nombre de visites per metge s'incrementa en un 224% respecte un dia laborable, mentre que els efectius només es veuen duplicats en horari diürn.
No han reforçat les urgències de l'hospital de Mataró assumint que no impactarà l'increment de la pressió assistencial sobre Vilassar de Mar, fet poc probable. Tampoc sembla que es reforci el servei d'atenció telefònica Salut Respon, servei alternatiu que ofereix l'ICS d'atenció als pacient en l'escrit del 22 de juny d'enguany del director del Servei d'Atenció Primària Mataró-Maresme.
No es fa esment als recursos materials incrementats a Vilassar de Mar. Què se n'ha fet del vehicle d'atenció domiciliària de Vilassar de Dalt que podia atendre els veïns de Cabrils davant d'una urgència domiciliària?
L'Ajuntament de Cabrils, en acord del ple del mes de juliol, va enviar les mateixes preguntes al govern i organismes sanitaris competents. Finalment, també ha rebut les respostes que estan pendents de ser analitzades. Seran però necessaris alguns aclariments per part del govern per tenir una valoració acurada.
Fins mitjans de novembre no hem rebut les respostes, les conclusions de les quals vam presentar al ple del consitori del mes de novembre després de la seva anàlisi:
El Govern, amb la reordenació de l'atenció continuada admet que ha augmenat la pressió assistencia sobre els professionals al PAC de Vilassar de Mar en un increment del:
59% en les visites en dies laborables.
59% en les visites en dissabtes, diumenges i festius.
133% en les visites domiciliàries en dies laborables.
114% en les visites domiciliàries en dissabtes, diumenges i festius.
La dotació facultativa és de dos metges de família.
La població de referència pel CAP de Vilassar de Mar es veu duplicada en dissabtes, diumenges i festius, tot i que el nombre de visites per metge s'incrementa en un 224% respecte un dia laborable, mentre que els efectius només es veuen duplicats en horari diürn.
No han reforçat les urgències de l'hospital de Mataró assumint que no impactarà l'increment de la pressió assistencial sobre Vilassar de Mar, fet poc probable. Tampoc sembla que es reforci el servei d'atenció telefònica Salut Respon, servei alternatiu que ofereix l'ICS d'atenció als pacient en l'escrit del 22 de juny d'enguany del director del Servei d'Atenció Primària Mataró-Maresme.
No es fa esment als recursos materials incrementats a Vilassar de Mar. Què se n'ha fet del vehicle d'atenció domiciliària de Vilassar de Dalt que podia atendre els veïns de Cabrils davant d'una urgència domiciliària?
L'Ajuntament de Cabrils, en acord del ple del mes de juliol, va enviar les mateixes preguntes al govern i organismes sanitaris competents. Finalment, també ha rebut les respostes que estan pendents de ser analitzades. Seran però necessaris alguns aclariments per part del govern per tenir una valoració acurada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada