dijous, 5 de juny del 2014

Preguntes d'ERC-CxC-AM sobre les resolucions d'alcaldia i els acords de Junta de Govern del ple ordinari del mes de maig de 2014

9.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcaldia, i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió


Pregunta 1.

Hi ha diversos casos en els quals no s’esmenta la sol·licitud de 3 pressupostos per a la provisió d’un determinat servei o subministrament. Podem veure-ho als punts:

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 6/14. SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 18 DE MARÇ DE 2014

4.- Adjudicar contracte menor pel subministrament de mobiliari d’oficina
5.- Adjudicar contracte menor pel servei i control microbiològic i de superfícies de les dependències municipals
6.- Adjudicar contracte menor pel servei i tractament de prevenció de la legionel·losi
7.- Adjudicar contracte menor per les obres d’instal·lació de mampares de distribució destinades a l’àrea de benestar social

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 9/14. SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 29 D’ABRIL DE 2014

4.- Adjudicació de contracte menor per la reparació del col·lector del Torrent Roldós
5.- Adjudicació del contracte menor pel subministrament de mobiliari d’oficina destinat a les dependències de la Policia Local

Per quina raó no s’inclou a les actes de les juntes de govern? Quin és el criteri que en uns casos sí es faci i en altres no?
Alcaldia manifesta la seva disconformitat. Malgrat que no es publica a les juntes de govern ni als decrets, totes les compres es realitzen havent comparat preus amb diverses empreses. Quan es tracta de la compra de material d'oficina, com plantejàvem a la nostra pregunta, es miren catàlegs en paper o per internet i es realitzen les comandes. Considera que escriure-ho, afegir dues línies més a les actes de les juntes de govern, és burocràcia.

El nostre portaveu discrepa i afegeix que malgrat que no estigui l'administració obligada a demanar 3 pressupostos per a compres i contractes menors (de menys de 18 mil euros), no és burocràcia la transparència i deixar constància del perquè de la presa de decisions.

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 6/14. SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 18 DE MARÇ DE 2014

Pregunta 2.

L’any passat ens van dir que era imminent el canvi d’ubicació dels serveis socials de Cabrils a “Can Pepito Maco” on havia estat SEIPRO i la regidoria de joventut. Quan es pretén fer aquest canvi, vist que durant el mes de març es van adjudicar les obres d’instal·lació de noves mampares?

Alcaldia comenta que les feines s'han alentit pel fet que els tècnics que estaven ocupant l'espai han necessitat molt temps per a destriar la documentació que s'arxivarà i la que serà cremada per la brigada. Tanmateix, la mateixa operació cal que sigui realitzada per serveis socials, raó per la qual les tasques de trasllat s'han endarrerit un any.

Serveis socials havia de ser traslladat a la part superior de l'edifici annex al Museu, Can Pepito Maco. A la part inferior, amb accés des del carrer de la Sta. Creu hi ha actualment els Serveis Socials. Fa un parell d'anys, l'empresa pública municipal SEIPRO va deixar la seva ubicació, a la part superior de l'edifici, amb entrada pel carrer Mestre J. Jambert, tocant a de l'església, i s'hi traslladà la regidoria de cultura, joventut i festes. Un cop habilitats els nous despatxos de La Fàbrica, s'hi traslladaren. Des d'aleshores aquestes dependències municipals estan buides. Serveis Socials les reclamaren per a disposar d'un espai més adient per a les seves feines i millorar l'atenció a les persones i deixar també la part inferior per a ampliar el museu. Alcaldia manifesta que el trasllat es farà efectiu en 2 o 3 setmanes.

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 7/14. SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 1 D’ABRIL DE 2014

Pregunta 3.

11.- Adjudicar el contracte d’assessorament per a la redacció d’un estudi històric de la finca anomenada “Aigua Picant” de Cabrils.

Quan preveu el govern enderrocar l’”Aigua Picant” de Cabrils? Què preveu el govern fer-hi al seu lloc? Quin serà el cost de l’enderroc i la nova adequació de l’espai?

L'edifici de l'Aigua Picant va ser motiu a començament de la legislatura de debat per la suggerència d'alguns veïns de Cabrisl de rehabilitar l'espai per a usos comunitaris. El govern va al·legar les males condicions de l'immoble per declarar-lo ruïnós, proposar precintar-lo i enderrocar-lo malgrat les discrepàncies veïnals. El titular de la finca, l'Ajuntament, va finalment desestimar la proposta i ha permès qun cada cop major deteriorament de la finca.

Esquerra va proposar la restauració d'aquesta i altres fonts del poble, la font de la Segrera. Malgrat comprometre's a estudiar-ho i posar les mesures per restaurar-les, aquest fet no s'ha produït.

Responent a la pregunta que se'ls plantejava, el govern ha respòs que ha demanat que es realitzi un estudi per a elevar a la Generalitat la descatalogació prèvia de l'immoble. Posteriorment s'enderrocaria, deixant un espai verd on ara s'ocupa el pàrquing i restaurant la font de l'Aigua Picant. No tenen previsió temporal per a realitzar l'enderroc.

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 8/14. SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 15 D’ABRIL DE 2014

Pregunta 4.

5.-Adjudicar contracte menor de serveis de gabinet de premsa i relacions institucionals de l’Ajuntament de Cabrils

Aquest expedient ens informa que s’ha contractat l’empresa Wanted! Creativitat, per 450 euros al mes, més IVA, una empresa que té entre els seus clients a CiU, casualment el partit polític de la majoria de membres del govern i la seva alcaldessa. Voldria saber quin ha estat el criteri per a escollir-la?

Alcaldia afirma que la contractació de l'empresa Wanted! Creativitat no ha estat aleatòria, és l'empresa encarregada de la confecció del butlletí municipal, han confeccionat la guia turística de Cabrils.

A la nostra interpel·lació sobre el seu coneixement de si continua o no aquesta empresa oferint serveis a CiU, l'alcaldessa manifesta el seu total desconeixement, malgrat que a la seva web figura el partit del govern a com a client d'aquest proveïdor municipal.

Recordem que el govern de CiU va prescindir a l'inici de legislatura d'una persona que portava el gabinet de comunicació, al·legant un elevat preu el cost d'aquest professional per les tasques que estava realitzant. Poc després contractava l'empresa Wanted! Creativitat per a editar la revista municipal, i ara gestiona les relacions amb la premsa d'alcaldia, per un cost global del mateix ordre al que criticaven el 2011 els membres de l'aleshores grup a oposició, CiU.

Pregunta 5.

8.-Acordar la pròrroga del Pla Local de Joventut de Cabrils 2010-2013

Han estat moltes les vegades que el nostre grup ha manifestat la seva preocupació per l’incompliment del pla local de joventut de Cabrils al llarg d’aquests ja tres anys de legislatura. Voldria saber per què al mes d’abril d’enguany cal prorrogar el pla 2010-2013 quan calia haver previst la seva elaboració durant l’any 2013.

El Sr. Gil, regidor de joventut considera que no era prioritari definir un nou pla de joventut pels propers anys a Cabrils, malgrat manifestar que la prorrogar del pla ha estat necessària per a poder optar a una subvenció de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya. El govern admet una falta de previsió de gestió. Segons les seves paraules han volgut prioritzar l'atenció a les persones a la pròpia avaluació, gestió i planificació de la regidoria per la falta de recursos.

El senyor regidor manifesta que es va trobar fet el pla, deixant entendre que el pla vigent no el considera com a propi, tot i així afirma que s'ha executat.

Sense una avaluació objectiva del pla, i no disposant dels recursos humans necessaris durant aquests tres anys de legislatura per a realitzar-lo, tal i com es va dissenyar, fan no creïbles les paraules del govern. Al nostre entendre el govern no ha volgut prioritzar aquesta àrea malgrat que vulgui fer-nos creure el contrari. Si volem polítiques de joventut, cal destinar-hi els recursos que calgui per a fer possible la seva execució. És aquesta una decisió política i no tècnica, com ens ha volgut fer creure un govern.

Per algunes àrees, el govern municipal sí que ha realitzat les contractacions que ha cregut convenients, en un consistori que afortunadament el van trobar en una situació econòmica privilegiada en temps de crisis. A joventut, no.

Pregunta 6.

9.-Aprovar inicialment l’avantprojecte d’obra, l’estudi de viabilitat econòmic-financera i la memòria per a la construcció i gestió d’unes pistes de pàdel amb vestidors a la zona esportiva municipal

En quin estat es troba el procés de licitació? Tenen algun estudi que avali la necessitat d’unes instal·lacions d’aquestes característiques a Cabrils havent serveis similars o iguals a Cabrils i pobles de les rodalies? S’ha parlat amb els clubs de tenis de Cabrils? Ens podria fer cinc cèntims de l’estudi de viabilitat pel retorn d’aquesta inversió i en quants anys s’amortitzarà?

La Sra. Tamboleo ens informa que el procés d'exposició pública del plec ja ha finalitzat i que per tant es portarà novament a la junta de govern per a que continuï la tramitació. La regidora d'esports afegeix que no existeix cap estudi que avali la necessitat d'aquestes instal·lacions. La Sra. Morales intervé però afirmant que sí existeix una necessitat manifesta dels veïns per a donar-los resposta. No ens informa però de quantes persones parlem.

El Sr. Viudez recorda als regidors del govern l'existència de dues empreses, els clubs de tennis de La Llobera i Montcabrer, amb aquest servei, així com als municipis veïns. El govern insisteix en la necessitats de les instal·lacions, la seva viabilitat econòmica, amb un retorn d'inversió a 3 o 4 anys.

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN NÚM. 9/14. SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA EL DIA 29 D’ABRIL DE 2014

Pregunta 7.

6.- Aprovació del conveni de cooperació amb el Consell Comarcal del Maresme per a la realització de tractaments amb larvicida enfront el mosquit tigre.

Enguany no ha plogut massa i per tant no hi ha hagut una gran plaga de mosquit tigre. Quines accions de control està realitzant el govern de Cabrils per localitzar aigües estancades, piscines sense manteniment, etc. que poden provocar la proliferació i reproducció d’aquest tipus de mosquit? S’han començat a realitzar els tractaments? 

La Sra. Anna Maria Sierra ens informa que es realitzaran aquestes actuacions des del mes de juny fins al de novembre a les basses municipals. Tanmateix afegeix que es realitzarà una campanya de sensibilització que es traduirà en una exposició de la Diputació a la biblioteca municipal. Quan preguntem pel grau d'eficiència esperat, la Sra. Regidora de Sanitat i Consum ens diu que espera un grau del 100%. La Sra. Alcaldessa complementa dient que s'estan realitzant una campanya a través de les cartelleres municipals per a conscienciar als veïns. 

Després d'insistir el nostre regidor de no entendre com es pot assolir un grau d'eficiència tant gran, la Sra. Morales conclou que es farà un requeriment a aquells veïns que disposin de basses o piscines amb aigües estancades per a que acompleixin les recomanacions del consistori.

Pregunta 8.

Donar compte del Decret núm. 325/2014 de 23 d’abril, relatiu a una factura presentada per l’empresa Els Avis de la Fusta, S.L.

En què consisteixen aquests treballs? No els ha pogut assumir ni la brigada ni l’ADF?

Alcaldia ens informa que ha estat contractada aquesta empresa per a retirar part de la fusta que havia quedat cremada i que els veïns no havien retirat del Montcabrer. La brigada no disposa ni del temps ni dels mitjans tècnics per a fer aquesta tasca. Són aquestes les dues causes principals per haver contractat aquesta empresa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada