Diagrama explicatiu del fracking |
Dijous dia 28 de març de 2013, Dijous Sant, a les 20:30h, al saló de plens de l'ajuntament de Cabrils es va realitzar el ple ordinari del mes de març. Com cada ple, ERC-CxC-AM fa públic "el perquè de tot plegat", una justificació del nostre vot durant la sessió. Aquest cop, per absència ja anunciada del nostre portaveu només podem fer-vos conèixer la nostra opinió, no el nostre vot durant la sessió.
ORDRE DEL DIA
1.-
Aprovar l’esborrany de les actes de les sessions plenàries ordinàries
de data 29 de novembre de 2012 i 31 de gener de 2013.
I. Part resolutiva de la sessió
2.-
Dictamen que proposa la desestimació de les al·legacions formulades
contra les bases dels ajuts del Reglament de Fons d'Acció Social.
ENS HI ABSTINDRÍEM. La delegació paritària entre els treballadors i el govern de Cabrils van votar per unanimitat el seu desestiment. El grup municipal d'ERC-CxC-AM considera però que tot i tenir raó quan es considera que cal que s'aporti documentalment quines són les coses de manutenció de qualsevol malaltia, per exemple la factura o tickets de menjar per a persones celíaques, altres malalties poden tenir situacions excepcionals que caldria també considerar i per tant ajudar.
ENS HI ABSTINDRÍEM. La delegació paritària entre els treballadors i el govern de Cabrils van votar per unanimitat el seu desestiment. El grup municipal d'ERC-CxC-AM considera però que tot i tenir raó quan es considera que cal que s'aporti documentalment quines són les coses de manutenció de qualsevol malaltia, per exemple la factura o tickets de menjar per a persones celíaques, altres malalties poden tenir situacions excepcionals que caldria també considerar i per tant ajudar.
3.-
Dictamen que proposa la rectificació d’error material de l’Ordenança
Municipal reguladora de l’ús del pavelló esportiu de Cabrils
HI HAURÍEM VOTAT A FAVOR. La modificació de l'ordenança és com diu el seu títol per un error material en la seva redacció. No aporta res a banda de modificar el tipus de vestit que s'autoritza a utilitzar dins del pavelló.
HI HAURÍEM VOTAT A FAVOR. La modificació de l'ordenança és com diu el seu títol per un error material en la seva redacció. No aporta res a banda de modificar el tipus de vestit que s'autoritza a utilitzar dins del pavelló.
4.- Dictamen que proposa l’aprovació inicial de la modificació de l’Ordenança Municipal de tinença d’animals
HAURÍEM VOTAT A FAVOR,
tot i que l'actual ordenança cívica ja recull una prohibició a
deixar les defecacions dels animals al carrer i està penalitzat amb
una multa d'entre x i x. És un afegit que no aporta res que no
estigui ja contemplat.
5.-
Dictamen que proposa l’aprovació inicial de l’Ordenança Municipal
reguladora de les llicències d’accés de vehicles a locals, recintes o
habitatges a través de les voreres, vorades o altre espai de domini
públic
HAURÍEM VOTAT EN CONTRA.
Som crítics amb una ordenança que segurament tindrà afany
recaptatori. Com es determina si un espai és o no d'entrada de
vehicles? A les urbanitzacions molts veïns no entren els cotxes a
casa ja que tampoc hi cabrien. Quines són les accions que realitzarà
l'ajuntament per a fer acomplir la seva proposta?
6.- Proposta de ratificació de la modificació d’estatuts del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme
HAURÍEM VOTAT A FAVOR.
El text només es limita a incloure dins del text dels estatuts de
l'organisme el llistat dels seus membres entre els quals es troba
l'Ajuntament de Cabrils. Val a dir que ens ha sorprès comprovar que
el registre de sortida del consorci és el 19 de juny de 2012 i el
registre d'entrada de l'Ajuntament de Cabrils el 27 de juny del
mateix any. No és fins nou mesos després que el govern ho porta al
ple. A pregunta del portaveu del nostre grup municipal, el govern ho
va atribuir a la gestió interna de l'àrea.
7.- Dictamen que proposa la creació de la Junta Local de Seguretat de Cabrils
ENS HAURÍEM ABSTINGUT.
La creació de la Junta Local de Seguretat no és ni ha estat una
necessitat urgent com s'ha pogut comprovar pel bon funcionament de la
policia local de Cabrils i la seva coordinació amb la resta de
cossos que operen al nostre municipi. Aquesta Junta tampoc és una
exigència formal de la llei 16/1991 de 10 de juliol de les policies
locals, sinó que regula una possibilitat de crear-la. Per a
municipis grans aquest organisme pot tenir un sentit efectiu i
operatiu si es reuneix amb certa periodicitat en un any, però en un
municipi com el nostre, aquest organisme té una efectivitat merament
informativa i política.
8.-
Dictamen que proposa recolzar la iniciativa de declarar Catalunya
territori lliure de “fracking”, presentada per la portaveu del Grup
municipal d’ICV, amb l'adhesió dels grups municipals de CiU, SOM
Cabrils, ERC-Consens x Cabrils i la regidora no adscrita.
HI HAURÍEM VOTAT A
FAVOR. El grup municipal d'ERC-CxC-AM ha volgut també afegir-se a la
moció. Esquerra dona suport a totes les iniciatives que volen
preservar el medi ambient i el nostre territori. Estudis realitzats a
les Illes Canàries, i al vostre abast a través de la xarxa, posen
de manifest a les seves conclusions que el fracking és una
metodologia d'extracció d'hidrocarburs no només poc eficaç,
qüestionable i que pot deixar conseqüències mediambientals encara
poc valorables per a les generacions futures.
9.-
Moció contra l’homofòbia i la transfòbia, presentada per la portaveu
del Grup municipal d’ICV, amb l'adhesió dels grups municipals de CiU,
SOM Cabrils, ERC-Consens x Cabrils i la regidora no adscrita.
HI HAURÍEM VOTAT A
FAVOR. El grup municipal d'ERC-CxC-AM ha volgut també afegir-se a la
moció. Esquerra va ser el primer partit de l'arc parlamentari que va
tenir una sectorial LGBT a Catalunya.
La moció proposa que
l'ajuntament inclogui dins del seu calendari d'accions culturals i
educatives tant el 17 de maig, dia mundial contra l'homofòbia i
transfòbia i el 28 de juny, dia mundial de l'alliberament LGBT.
Aquest dia onejarà una bandera de l'arc de Sant Martí al balcó de
l'ajuntament. El govern també es compromet a coordinar les mesures
necessàries per a la prevenció del bullyng LGBTfòbic als centres
educatius del municipi. Finalment el ple reclamarà als grups
parlamentaris la progressió i aprovació dels treballs que s'estan
donant per una llei contra l'homofòbia que es va inciar a tramitar
la legislatura anterior.
10.-
Moció per
,tal que els afectats per la comercialització de productes
financers de risc, inclosos els que els van bescanviar per accions,
puguin optar a la via arbitral, presentada pel grup municipal de CiU,
amb l'adhesió de SOM Cabrils, PP, ERC-Consens x Cabrils, ICV i la
regidora no adscrita.
HI VOTARÍEM A FAVOR. L'actual crisis econòmica, la irresponsabilitat dels bancs per explicar i vendre productes financers als seus clients ha abocat a moltes famílies (a Mataró afecta a una de cada vuit persones) a acceptar el bescanvi de participacions preferents en accions. Aquesta setmana els accionistes de Bankia – Caixa Laietana han sabut que les accions valen un cèntim d'euro quan fa uns mesos estaven per sobre de 30 euros. Si li sumem altres situacions com els abusos en els contractes ara denunciats des del Tribunal de Justicia de la Unió, tot això fa que els usuaris es trobin amb situacions d'indefensió i confusió. El Consell Comarcal i l'Ajuntament de Mataró han començat un procés per a que es pugui optar per la via arbitral per negociar un retorn de la inversió per les famílies afectats.
HI VOTARÍEM A FAVOR. L'actual crisis econòmica, la irresponsabilitat dels bancs per explicar i vendre productes financers als seus clients ha abocat a moltes famílies (a Mataró afecta a una de cada vuit persones) a acceptar el bescanvi de participacions preferents en accions. Aquesta setmana els accionistes de Bankia – Caixa Laietana han sabut que les accions valen un cèntim d'euro quan fa uns mesos estaven per sobre de 30 euros. Si li sumem altres situacions com els abusos en els contractes ara denunciats des del Tribunal de Justicia de la Unió, tot això fa que els usuaris es trobin amb situacions d'indefensió i confusió. El Consell Comarcal i l'Ajuntament de Mataró han començat un procés per a que es pugui optar per la via arbitral per negociar un retorn de la inversió per les famílies afectats.
11.-
Donar compte dels Decrets d'alcaldia núm. 161 – 162 – 163 d'aprovació
de liquidació de pressupostos corresponents a l'exercici 2012.
Aquest apartat no es vota.
Aquest apartat no es vota.
II. Part no resolutiva de la sessió.
12.- Mocions
13.-
Donar compte de les resolucions dictades per l'alcaldia, i dels acords
adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió.
14.- Precs i preguntes.
ERC-CxC-AM farà arribar al govern un conjunt de preguntes que us publicarem un cop hagin estat respostes. És conegut que el govern tenia intenció de presentar en aquest ple l'aprovació inicial del POUM de Cabrils. Finalment se'ns ha informat que es farà un ple extraordinari durant el mes d'abril. Els temes que s'han elevat al ple són clarament menors, de poca rellevància o declaracions polítiques. Si voleu conèixer algunes de les propostes que vol fer el govern al nou POUM, podeu trobar-les publicades a Twitter sota el hash tag #POUMdeCabrils o bé accedint al nostre grup a Twitter https://www.facebook.com/groups/110172742399325/
ERC-CxC-AM farà arribar al govern un conjunt de preguntes que us publicarem un cop hagin estat respostes. És conegut que el govern tenia intenció de presentar en aquest ple l'aprovació inicial del POUM de Cabrils. Finalment se'ns ha informat que es farà un ple extraordinari durant el mes d'abril. Els temes que s'han elevat al ple són clarament menors, de poca rellevància o declaracions polítiques. Si voleu conèixer algunes de les propostes que vol fer el govern al nou POUM, podeu trobar-les publicades a Twitter sota el hash tag #POUMdeCabrils o bé accedint al nostre grup a Twitter https://www.facebook.com/groups/110172742399325/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada