El dijous dia 31 de gener de 2013, a les 20:30h, al saló de plens de l'ajuntament de Cabrils, es va realitzarar el ple ordinari de gener. Com cada ple, ERC-CxC-AM fa públic "el perquè de tot plegat", una justificació del nostre vot durant la sessió.
ORDRE DEL DIA
I. Part resolutiva de la sessió
2.- Dictamen que proposa l’aprovació del complement de productivitat a favor dels responsables de patrulla de la Policia Local
VOTEM A FAVOR. Tot i que entenem que aquest complement de productivitat, pot veure's com un augment de sou donat que aquests diners no eren percebuts fins ara per aquests agents. Aquests complements estan en la línia que entenem des d'Esquerra-Consens x Cabrils que hauria d'articular-se la valoració de la feina de les persones, tant dels funcionaris com del personal laboral. El complement de productivitat hauria de valorar-se de forma objectiva, fixant-se a final d'any uns objectius per àrea de l'ajuntament de cara a l'any següent, consensuats entre el regidor i els responsables d'àrea amb cada treballador i definit-se també una manera de mesurar tant quantitativament com qualitativament, en funció de l'indicadors, l'assoliment dels objectius. Això permetria optimitzar i donar un millor servei als veïns i veïnes de Cabrils. Hem d'entendre que aquests indicadors estan definits com diu el cap de la policia al seu informe i s'informarà a la regidora, en aquest cas l'alcaldessa. Entenc també que aquesta informació estarà a disposició dels regidors per la seva consulta si així ho sol·liciten.
Voldriem saber si aquesta política de retribució s'impulsarà i s'extendrà a la resta d'àreas de l'ajuntament com ja va proposar el nostre grup en la segona moció per la millora de la gestió i transparència dels serveis públics de l'ajuntament de Cabrils del maig del 2012 i que no va prosperar pel vot en contra dels grups del govern.
La senyora alcaldessa argumenta que la policia té un caràcter especial dins de l'ajuntament. El grup municipal d'Esquerra no ho entén així. Tots els treballadors del consistori són iguals, i no hi ha d'haver col·lectius privilegiats, independentment en les seves funcions, i per tant han de garantir la qualitat del servei cap el ciutadà malgrat la percepció particular que tinguin els veïns i veïnes de Cabrils sobre els treballadors de l'ajuntament. La senyora alcaldessa admet i es compromet finalment a introduir quan el pressupost (capítol I) ho permeti, una política retributiva associada a la productivitat – mesurant els objectius mitjançant indicadors. La proposta queda APROVADA PEL PLE.
3.- Dictamen que proposa l’aprovació de l’Acord de condicions de treball del personal al servei de l’Ajuntament de Cabrils, Escola Bressol i Seipro, S.A., 2013-2017
VOTEM A FAVOR. Malgrat que podem discrepar en alguns punts, tant els treballadors com el govern han arribat a un acord que satisfà a ambdues parts. És per això que li donem el nostre suport. El Sr. Viudez, portaveu del nostre grup municipal li preguntà al govern si el govern tenia previst d'acomplir el punt xxx. La senyora alcaldessa va respondre que tenien previst concloure la definició de les funcions dels llocs de treball abans de concloure el mes de març d'enguany. La proposta queda APROVADA PEL PLE.
4.- Dictamen que proposa la modificació núm. 1/2013 de la Plantilla del personal de l’Ajuntament de Cabrils
Ens ABSTENIM. La proposta queda APROVADA PEL PLE.
5.- Dictamen que proposa l’aprovació de l’expedient de reconeixement extrajudicial de crèdits núm. 1/2013 corresponent a l’Ajuntament de Cabrils
Ens ABSTENIM. Es tracta d'un procediment de factures fora de data, anteriors al 01/01/2013 per poder ser imputades al pressupost del 2013. Amb la legislació de l'estat d'estabilitat pressupostària, a diferència dels anys anteriors, les factures que no es paguen durant l'any en curs, no poden ser pagades a compte del remanent de tresoreria de l'ajuntament, sinó que cal pagar-les amb el pressupost vigent, el de 2013. Això no seria cap problema si la xifra fos petita, però es tracta d'un montant superior a 250.000€. Això reduirà considerablement la capacitat de maniobra de l'ajuntament. Segons alcaldia s'ha produit aquest desajustament degut a variacions de tarifes i l'exauriment de partides. Sorprén però que hi hagi factures del mes d'agost i dels mesos posteriors, i que no s'hagin fet modificacions de crèdit per a poder solventar aquestes disfuncionalitats a final de 2012. La proposta queda APROVADA PEL PLE.
6.- Dictamen que proposa l’aprovació de l’expedient de reconeixement extrajudicial de crèdits núm. 1/2013 corresponent al Patronat Municipal Escola Bressol
Ens ABSTENIM. Es tracta d'un procediment de factures fora de data, anteriors al 01/01/2013 per poder ser imputades al pressupost del 2013. La proposta queda APROVADA PEL PLE.
7.- Dictamen que proposa l’aprovació del Conveni amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per a la formalització de la subvenció destinada al sosteniment de les llars d’infants de titularitat municipal, curs 2011-2012
VOTEM A FAVOR. Tot i així hem de tenir present que la subvenció de 190.800,00€ difícilment serà concedida en aquesta quantia donat que ha estat calculada en base a 1.800,00€ per criatura quan el departament ja va anunciar que l'aportació per infant seria inferior. La proposta queda APROVADA PEL PLE.
8.- Dictamen que proposa la millora de la transparència de l’Ajuntament de Cabrils, presentat pel grup municipal d’ERC-Consens x Cabrils
RETIREM LA PROPOSTA. La proposta va ser entrada per urgència al darrer ple ordinari donada la importància de realitzar algunes modificacions del text que facilités la feina dels regidors, especialment els que no estan a govern. Donat que no va prosperar la urgència es va entrar per registre d'entrada pocs dies després. Hem d'agrair a la secretaria interventora l'informe preceptiu que ha realitzat que ens ha estat entregat dos dies abans del ple. En aquest moment els serveis jurídics d'ERC l'estan analitzant per millorar la proposta, tot i que també ens han avançat que podem discrepar en algun punt, tant per l'argumentació com per la jurisprudència de tribunals superiors de CCAA i no del suprem. Els grups municipals del consistori ja han acordat tornar a seure per consensuar un text que satisfagui a totes les parts independentment de la posició que ocupin, governin o no.
9.- Dictamen que proposa demanar la continuïtat del compromís econòmic de l’Estat amb el servei local de teleassistència dels ajuntaments, presentat pel grup municipal d’ERC-Consens x Cabrils
El servei de teleassistència ha esdevingut per la gent gran i les persones dependents un servei bàsic. Dóna tranquil·litat a les famílies quan les persones grans viuen o passen moltes estones a casa sense companyia, però també a elles mateixes, ja que els garanteix poder fer una trucada d'urgència si pateixen algun accident.
La Diputació, preveient que la IMSERSO deixaria de donar diners, ja va preveure (al març) un concurs per garantir que els ajuntaments puguessin continuar prestant el servei mitjançant una empresa externa. Només quedava a l'aire saber si la IMSERSO renovaria el conveni o no. El conveni no s'ha renovat (ha finalitzat el 31 de desembre de 2012) i l'argument que donen és que aquesta no és una competència seva. El problema és que just deixen de col·laborar quan les coses van més malament i quan tenim els incompliments financers per part de l'estat que tenim.
A partir de l'1 de gener l'empresa que dóna servei és Televida Servicios Sociosanitarios, SL, empresa adjudicatària del contracte amb la Diputació. El pressupost estimatiu per al 2013 i 2014, per als dos anys, és de 21.561.360,01€, que en concret significarà:
- 10.133.839,21€, el 47%, a càrrec de l'Àrea d'atenció a les persones de la DIBA
- 11.427.520,81€, el 53%, a càrrec dels ens locals participants en el programa
L'esforç de la DIBA s'incrementa considerablement, si mirem les darreres dades, les del 2012, que van ser: aportació de la DIBA, un 29,62%; aportació dels ajuntaments, un 42% (i l'IMSERSO un 28,38%).
Cabrils disposa d'aquest servei que va donar cobertura com diu el text a 54 persones l'any 2011. Les dades del 2012 encara no estan disponibles, però deu ser del mateix ordre de magnitud. La taxa del servei pel 2011 era de 5,20€/mes pels usuaris de categoria A, el 2012 la taxa ha estat de 8,43€/mes, un increment del 62%. La xifra si no vaig errat de moment es manté, tot i que aprofitant ara que votarem aquesta moció li farem una pregunta al govern, a la junta de govern del 11/12/2012 al seu punt 9 sobre la modificació realitzada al programa de teleassistència domiciliària per part de la Diputació de Barcelona. El preu del servei de l'empresa que va guanyar el concurs de la Diputació de Barcelona és de 16,35€/mes (IVA inclòs). D'aquest import, l'ajuntament s'haurà de fer càrrec de 8,66€/mes, mentre que la Diputació aportarà la diferència, 7,69€/mes.
Entenem que el govern de l'Estat hauria de ser molt més sensible a la gent gran i a les seves famílies ja que està fent recaure aquest tipus de serveis a la província de BCN a la Diputació, com podria haver recaigut en els ajuntaments si no s'hagués arribat a aquest acord. De moment el servei queda garantit fins el 2014, però no més enllà. La proposta queda APROVADA PEL PLE.
10.- Donar compte de l’acord adoptat per la Junta de Govern Local sobre la sol•licitud de revisió de les tarifes ordinàries pel subministrament d’aigua potable a Cabrils, exercici 2013
NO S'HA DE VOTAR. ES DÓNA COMPTE AL PLE. El goven no accepta la proposta d'augment de tarifa de SOREA. No explica però el govern què passarà a partir d'ara.
11.- Donar compte dels informes d’intervenció i tresoreria municipals sobre el compliment de la Llei de morositat a l’Ajuntament de Cabrils
NO S'HA DE VOTAR. ES DÓNA COMPTE AL PLE.
Es dóna compte dels informes d’intervenció, sobre justificants de despesa sense obligació reconeguda transcorreguts tres mesos des de l’entrada en el registre, a data 31 de desembre de 2012. I també de l’informe de tresoreria sobre les obligacions de despesa per les que hagi transcorregut més de 40 dies des de la data de registre sense que s’hagi efectuat el seu pagament, a data 31 de desembre de 2012.
12.- Dictamen que proposa la renúncia del càrrec de regidor del Sr. Santiago Dorca Pons del grup municipal del PSC
NO S'HA DE VOTAR. ES DÓNA COMPTE AL PLE. ERC-CxC-AM lamenta la renúncia del Sr. Dorca per com va descriure ell, per raons personals i ideològiques amb el partit que representa. Renuncia a la seva carta de regidor i la cedeix al següent membre de la llista del PSC que vulgui esdevenir portaveu dels socialistes a Cabrils.
II. Part no resolutiva de la sessió
13.- Mocions d'urgència
Moció d'adhesió a la declaració de sobirania i el dret a decidir del poble de Catalunya presentada per CiU.
S'hi adhereixen ERC-CxC-AM i PSC. Aquests grups conjuntament amb ICV-EiA (la Sra. Fernández no va assistir al ple per indisposició) van fer una proposta semblant a la presentada per CiU però no poden ser presentades dues mocions "iguals" i per tant l'entrada posteriorment no prospera. Es votà la urgència i fou aprovada. En la votació la proposta queda APROVADA PEL PLE.
Moció (sense títol) del PP
Es vota la seva urgència i no prospera.
Moció d'ERC-CxC-AM per la promoció i utilització de la banca ètica a l'Ajuntament de Cabrils
Es vota la urgència i no prospera. La senyora alcaldessa intervé posteriorment i comenta que el vot del seu grup en contra ha estat motivat pel desconeixement que tenen sobre el funcionament i característiques d'aquest tipus d'entitats. ERC-CxC-AM vol informar però que aquesta moció va ser presentada fa gaire bé dos mesos i portada novament a comissió informativa on se'ns va obligar a escollir 2 d'entre les 4 mocions presentades per aquest ple. Alcaldia ha decidit aplicar l'article del ROM que determina el número màxim de propostes que els grups municipals poden presentar a cada ple. Fins aquest ple no s'havia aplicat.
Els següents punts seran exposats en un nou article durant els propers dies.
14.- Donar compte de les resolucions dictades per l’alcaldia, i dels acords adoptats per la Junta de Govern Local des de la darrera sessió
15.- Precs i preguntes
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada