diumenge, 30 de setembre del 2012

Comentaris posteriors a la sessió del ple ordinari del 27 de setembre de 2012

Dijous 27 de setembre a les 20:30h, a la sala de plens de la casa consistorial es realitzà el ple ordinari de setembre. Com venim fent des del primer ple d'aquesta legislatura, ERC-CxC-AM explica el sentit i el perquè del nostre vot:

1.- Aprovar l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària de data 18 de juliol de 2012 ENS HI ABSTENIM. Com ja hem anat comentant amb anterioritat, el govern no facilita còpia de l'audio ni de la retransmissió en diferit del ple per la TV. La seva entrega és discrecional per part d'alcaldia segons el ROM. Donat que no hi tenim accés, no podem comprovar feacentment les nostres intervencions, pel que ens abstenim de pronunciar-nos sobre l'acte del ple. Malgrat que el ple pugui aprovar-la, pel nostre grup, tindrà més vàlua l'enregistrament del ple, sempre que estigui íntegrament. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT.

I. Part resolutiva de la sessió

2.- Dictamen que proposa l’aprovació inicial de l’Ordenança Municipal de l’ús de la instal·lació esportiva municipal

HI VOTEM A FAVOR. Tot i així, no estem d'acord amb el règim sancionador. ERC-CxC-AM estem a l'espera d'un dictamen de la secretaria d'intervenció per a estudiar la commutació de les sancions monetàries per treball social. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT pel ple.

La nostra proposta consisteix a avaluar el cost del dany produït i poder permutar-lo per hores de serveis a la comunitat. Valorant el cost monetari de restablir el bé danyat, i el total d'hores que li costaria al consistori la feina d'un treballador en plantilla podria oferir-se a l'infractor la possibilitat de permuta, en especial als joves menors d'edat.

En el cas d'altres tipus d'infraccions com els insults, amenaces o d'altre tipus que no impliquin danys en bens o de caràcter personal, són difícilment quantificables econòmicament, però si que és més fàcil associar-hi una suspensió del dret d'ús del pavelló. La nostra vocació sempre ha estat reparadora i educadora, independentment tant de l'edat de l'infractor com de la seva situació personal i no pas recaptadora. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT pel ple.

3.- Dictamen que proposa la modificació del reglament per a l’atorgament de prestacions econòmiques i/o serveis socials bàsics per necessitats socials per l’Ajuntament de Cabrils

HI VOTEM A FAVOR per tal de dotar d'eines als tècnics de serveis socials per poder gestionar millor l'atorgament de prestacions econòmiques i serveis socials bàsics als veïns de Cabrils que ho puguin necessitar. Entenem que es poden produir situacions de picaresca que ens obliguen a posar un llindar inferior de 6 mesos d'empadronament a Cabrils del sol·licitant d'ajuts econòmics. No existeix però aquesta limitació per la sol·licitud de serveis socials, i per casos totalment justificats i excepcionals, la regidoria de benestar social pot atorgar els ajuts en situacions d'extrema necessitat i risc d'exclusió social previ informe favorable dels tècnics de serveis socials. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT pel ple.

4.- Dictamen que proposa l’aprovació provisional de la modificació de les Ordenances Fiscals per l’exercici 2013 i següents

ENS ABSTENIM. Estem en general d'acord amb la modificació de les taxes municipals donat que són avaluacions tècniques dels costos dels serveis que ofereix l'ajuntament als veïns de Cabrils, i que mai superen el cost que suporta l'ajuntament. ERC-CxC-AM hagués preferit votar les ordenances una a una, o agrupades per aquelles on canviem els imports de la taxa i aquelles que només hi ha una adequació a la modificació de legislació. Això hagués facilitat la seva avaluació i debat al ple. Donat que no ha estat possible, ho hem considerat en bloc.

El grup municipal d'ERC-CxC-AM entenem que en temps de crisis les famílies poden passar-ho malament, però una caiguda d'ingressos de l'ajuntament provocaria una desviació respecte a la despesa que acabaria desplaçant a la recaptació d'impostos o la retallada de serveis que ofereix el consistori als propers anys.

IBI. Enguany tornem a veure com la secretària interventora fa un informe desfavorable al gravamen que s'aplica a l'impost de bens immobles per desviar-se novament del pla econòmic financer que la Diputació de Barcelona va realitzar pel període 2011-2013. Malgrat que això pot suposar un esforç per les famílies, és important acomplir el pla econòmic financer ja que com hem dit, l'increment sinó es desplaça pels propers anys.

La Sra. alcaldessa ens diu que els dos darrers anys hem tingut més ingressos dels esperats, però això ha estat per una disminució no tant accentuada de la construcció i ingressos extraordinaris per transmissions patrimonials que no estava pressupostat. Això ha alleugerit les finances del consistori, però cal ser prudent, enguany podrien no produir-se i aleshores tindríem un problema.

S'introdueixen increments del 3% a la taxa de residus municipals, i un 5% a l'impost de vehicles de tracció mecànica, tot i que l'IPC i els sous no s'han incrementat en la mateixa mesura. L'IPC va crèixer un 2,4% i molts sous continuen congelats o han patit retallades el que provoquen una disminució de poder adquisitiu de les famílies.

Ens ha sorprès també la inclusió només d'un pressupost per la valoració de l'ordenança fiscal número 14 per la retirada de vehicles de la via pública. Ens agradaria saber quantes empreses van concòrrer a concurs per l'adjudicació del contracte que deu haver signat el consistori amb l'empresa que ofereix el servei. Segons alcaldia, ha calgut improvisar i s'ha contractat una empresa de Premià. Si en el futur la despesa que es generi supera el marcat per la legislació de contractes menors, caldrà treure-ho a concurs.

Pel que fa a l'ordenança fiscal número 25, la taxa per les entrades de vehicles a través de les voreres i les reserves de via pública serà molt polèmica. Pels veïns de les urbanitzacions voldríem conèixer quin incentiu podrà tenir algú a retirar el gual quan el cost anual d'aquest sempre serà inferior al cost de modificar la vorera tal i com l'obligarà l'article 9 d'aquesta ordenança. A la pràctica, si el poses, ja no et surt a compte treure'l. Per les comunitats de veïns amb pàrquing, l'increment és molt important (veieu l'ordenança).

Hi ha ordenances que ens generen els nostres dubtes, com l'impacte real de l'ordenança número 8, sobre la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable i pels controls posteriors a l'inici de les activitats. És una bona iniciativa però dubtem del seu impacte.

Des de l'oposició podríem oposar-nos a l'aprovació de les ordenances però la caiguda del IBI, i no ajustar la taxa dels serveis al seu cost pot provocar posar les finances del nostre consistori en perill, és per aquesta raó que finalment hem optat per ABSTENIR-NOS. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT pel ple.

5.- Dictamen que proposa l’aprovació de la revisió de les tarifes aplicables al servei objecte de concessió administrativa per l’explotació d’un complex esportiu amb piscina coberta a Cabrils

HI VOTEM A FAVOR. El grup municipal d'ERC entén que la pujada de l'IVA del govern de l'Estat, obliga a un reajustament de les tarifes. Malgrat que això pot implicar una caiguda del número de socis, l'increment del 8 al 21% per aquest sector provocaria si hagués d'assumir-ne el cost, una caiguda important de beneficis. Recordem també que per sota d'un determinat llindar és el consistori qui es fa càrrec de les pèrdues segons la forquilla anivelladora que estableix el contracte de la concessió, i per tant, caldria que assumissin aquest cos no els seus usuaris sinó la totalitat dels cabrilencs i cabrilenques. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT pel ple.

6.- Dictamen que proposa l’aprovació de la cessió del 0,7% dels ingressos obtinguts amb la Mostra Gastronòmica 2012

HI VOTEM A FAVOR. Caritas Diocessanes és en aquest moment, la única associació benèfica que treballa a Cabrils. Cal reconèixer els progressos de gestió i coordinació que s'han establert amb els serveis socials de l'ajuntament per a l'atorgació d'ajuts. És aquesta confiança en la feina que fan a la parròquia la que ens impulsa a donar suport a aquesta moció. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT pel ple.

Mocions d'Urgència

L'Assemblea Nacional Catalana ens va proposar l'entrada d'una moció sobre la instal·lació de la bandera de la UE a la façana de l'ajuntament de Cabrils. Cinc grups municipals hem acabat entrant-la conjuntament: ERC-CxC-AM, el PSC, SOM Cabrils i CiU. La moció va ser acceptada per urgència.

7.- Dictamen que proposa la instal·lació de la bandera de la UE a la façana de l'ajuntament de Cabrils.

HI HEM VOTAT A FAVOR. El grup municipal d'ERC-CxC-AM agraeix la proposta que realitza l'Assemblea Nacional Catalana a Cabrils i reconeix la feina que estan realitzant per informar i organitzar actes i activitats per engrescar i conscienciar als cabrilencs i cabrilenques sobre la necessitat del país de disposar d'un estat independent. Aquest punt de l'ordre del dia va ser APROVAT pel ple.

Més informació a la documentació del ple: http://goo.gl/cMNQJ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada